AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.061

Vad lägga pengarna på för godis?

Ma
147
MatthiazW
530i Touring -02
Hade tänkt jag skulle chipa min 328 ci-00 men efter en del läsning här på forumet så verkar det ju som att det inte ger så specielt mycke. Hade tänkt jag ska lägga 5000-7000 kr på nåt till bilen. Är det luftfilter o ljud dämpare som gäller då eller för att få lite mer ljud. Eller vad finns det för annat att läga pengarna på?Bilen hade redan annan front, ögonlock, vita blinkers och sänkt när jag köpte den, men annars är den ganska original.
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Öppetluft filter enligt min mening är en dålig investering på en icke turbo bil, eftersom att det inte ger ngn märkbar effekt.

Det enda som händer är att det låter lite mer + att motorn kan dra i sig en massa skit om man inte sköter det ordentligt.

Slutdämpare kan man däremot köpa om man nu vil ha lite mer muller.. Sen kan man alltid kika på sportkatalysator m.m.

Men det är inget som man får ut så avsevärt mer effekt av så det känns.

MVH
ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
m-pkt runt om, led-baklyktor,angeleyes, toning, fälgar, växelspaksknopp :)
avgassystem-eisenmann, det finns mkt kul. Hade jag pengar liggandes skulle det inte vara något problem att fixa ngt kul.

Inget typ reiger eller något bmw-förstörande material bara :)

Handla på!

Mvh: Jimmy
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
För cirka 7000:- så hade jag nor lagt till lite till och köpt M-paket, eller fälgar.
Mvh

www.stylabilen.se
Ma
147
MatthiazW
530i Touring -02
Har en Alpina front, Alpina emblem på sidorna o M3 vinge bak så jag tror inte jag vill byta kjolar, tycker det är ganska snyggt. Men det lutar nog åt ljud dämpare och toning. Kanske ett fjäderbens stag ifram med? Fälgar ska det bli till nästa sommar, är helt nya däck nu så tänkte nöta lite på dom först.
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Jaha, förlåt, när du sa original så trodde jag att det var helt original, dvs utan vinge+spoiler, sorry

www.stylabilen.se
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Jag har både öppetluftfilter och eisenmann på min. Blev meddetsamma mycket roligare att köra efter, så det rekomenderas. Angeleyes, solfilm, ledbakljus, xenon, kolfiberinredningslister, ... finns hur mycket smaskigt godis som helst. Men fälgarna gör ju väldigt mycket för utseendet.
alex_328
öppet filter drar till sig värme .. sätt insatts sportfilter på en bmw för bästa effekt ..
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Byt till M-sportratten om du inte redan har den. Dock måste din bil vara tillverkad efter 06/2000.
Ma
147
MatthiazW
530i Touring -02
Tyvärr är den tillverkad 08/1999 annars hade jag nog velat ha en M-sportratt...
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Har du armstöd? Är guld värt! Det är det första jag lade mina pengar på efter service på bilen jag kör idag.

Annars så är alltid ett lite dovare ljud trevligt, kanske bort med mittdämparen också?

Annars så är ju fälgar det första man börjar med om man ska styla en bil, enligt mig. Fälgar och m-pkt, det är egentligen det enda som behövs och är en väldigt bra start. Sen kan man ju gå vidare med xenon, xenon i dimljusen osv.

Ta bort ögonlocken! :)

Annars kanske instegslister? M-knopp? En lätt proffstoning runt om är snyggt också, en toning som är ytterst diskret, annars blir det lite kebab över bilen :)
Jag skulle lägga kulorna på interiör från AC Schnitzer. Nya tygmattor, pedaler, växelspak, lister, ratt osv osv... Snygga grejer.

Annars är M-paket rätt kul förstås.
Lägg pengarna på ett Eisenmann system
Ma
147
MatthiazW
530i Touring -02
Är det Eisenmann som låter bäst eller?
Yes, det är det du ska ha! =) www.xerius.racing.se

Om jag vore du skulle jag köpa deras Slutljuddämpare/2x76mm (4.995,00 kr) och ljudrör(995kr). Lovar att du inte kmr att ångra dig ;)

Tyckte jag läste i bilsport eller nåt att xerius-racing har 10% på eisenmann saker just nu..
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Jag har en eisenmann burk till salu ifall du vill :), har haft den på min bil i 600mil, 2x83mm
Maila ifall du är intresserad
Mvh

www.stylabilen.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.