|
|
|
|---|---|
|
trodde mina problem skulle lösas idag när jag monterade dit lambdan men icke sa murphy! alltså en 745-turbomotor med 535(e34)-ans styrsystem. när den är kall startar den men går orent och inte på alla burkar, och tomgången får man stå för själv. varvar man upp den lite så går den fint. när den har gått 5-10 minuter så har man både tomgång och jämn och fin gång över hela registret har beställt lambdamätare men redan nu kan man ju märka att den går mycket fett både kall som varm. jag trodde lambdan skulle klara av att justera in bränslemängden någorlunda rätt men tydligen inte. är det så att den bara kan justera till en viss gräns och att det skiter sig för att jag har för stora spridare? kan man isåfall lösa detta genom att sänka bränsletrycket? tänkte ta å köpa ställbar btr men vilken bör man ha om man inte tänker ladda mer än 0,5 bar, linjär eller progressiv? | |
|
tjenare har samma problem på min m20b27 turbomotor och iallafall på m20 motorn finns det en (blå) temperaturgivare på termostathuset som ger signaler till boxen om hur kall motorn är.. boxen känner då att motorn är kall och ger därför extra bensin.. mät hur mycket motstånd (ohm-mät) det är på givaren och sätt dit ett motstånd istället för givaren. alternativt en vridresistor som du kan ställa in tills motorn går bra... så ska jag göra på min motor.. hoppas det funkar för dig ! Mvh /// Rille när motorn är varm och skaffa er BMW.... We brake for nobody... |
|
|
tackar för tipset! lät ju inte så tokigt, borde kunna funka... ska nog ta å testa med en vridresistor faktiskt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.