AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
860

Vad har ni för egna stöldskydd monterade?

kilroy
Frågan gäller alltså inte fabriksmonterade eller eftermonterade traditionella stöldskydd utan om ni har monterat egna "extra" stöldskydd, t ex dolda strömbrytare eller andra knep för att hålla tjuvarna borta...

Mvh kilroy

"En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger"

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
BLOSTER samt en bil helt utan synliga tillbehörigheter i har hållit tjuvarna borta under hela min bilägartid!
En kompis gjorde så att han monterade 3 st 3 läges vippbrytare i serie, fullt synliga. För att bilen skulle få ström måste alla 3 brytarna stå i rätt läge. Blir ju en del möjliga kombinationer. Fast å andra sidan var det nog inga större problem att slita loss alltihopa och koppla förbi dem. Om man nu visste att just dessa brytare var till detta, vilket inte är helt enkelt att klura ut.

/Fredrik
le
234
leszek
BMW 535 -88
Hydralisk låsning av samtliga hjul. GÖMD!
Satte dit det när jag åkte på att byta bromsrören.

Men annars är hornet i kupén en given HIT!
Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Det finns även två bra mektips om detta. Själv så gillar jag det här med att ta med sig bränslepumpsreläet om bilen måste stå lite "dumt" över natten... Sen har jag larm, bra rattkrycka och fälglås samt koden i färddatorn.
le
234
leszek
BMW 535 -88
Något man har lärt sig genom Polen resorna är att vill de ha bilen så tar de den. Men de lägger knappast ner tid på en E34 hur fin och biffig den än är!

Svårare än så är det inte. Men jag läste ett reportage i Moore om en biltjuv (lite töntigt reportage) men en sak jag tog till mig är att aldrig lämna något framme. Inte ens en ICA kasse med ens svettiga sockar då lösdrivande folk får för sig en massa!

Samt att låsa handsfack och dyl. retar bara upp tjuven. Det är då de blir tjuriga och börjar skära sönder klädslar och dyl.
se
661
seb_540
328i M F30
Hydralisk låsning på samtliga hjul.... helrätt! Hur funkar det praktiskt, såg nåt liknande till salu nånstans, var som en dosa man kopplade in vid bromsrörs ormboet under huven.
le
234
leszek
BMW 535 -88
Förlåt, jag har det bara på framhjulen...

Jag tror att det är en Willwood original jag har. Igentligen är det bara ett alublock med backventil. Tryck ner bromsen tryck in knappen och vipps är hjulen låsta.

Anledningen till att jag har den där är att den inte gick igenom på min ban bil...
Ci
531
CiM
325ciM-04
sirén inne i kupen på över 140 decibell. håller garanterat tjuvarna borta från kupen. hehe. visserligen är det olagligt, men det skiter jag fullständigt i.
Am
569
Ambush
540i/6-94
Låsning av hjulen görs ju med en s.k. linelock. Samma som används för att värma däck vid strippkörning...
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Dock ogillas linelock ganska kraftfullt av SBP.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.