|
|
|
|---|---|
|
Min E34 520-89 har fått spricka i toppen så jag måste stoppa i åtminstone en ny topp. Så jag undrar från vilka bilar och årsmodeller toppen passar till min? Blev erbjuden en hel bil 520 E28 - 83/84 med kry motor och undrar då om tom hela moorn passar i min 89á? Isåfall e det ju lättast att skifta hela motorpaketet istället för bara toppen. Fint om nån kan bringa klarhet i detta! Mvh! /Etno | |
|
Nej det är inte samma motor. Största skillnaden är att 89:an har Motronic motorstyrning samt katalysator, E28:an har L-jetronic utan kat. Jag tror inte heller att den äldre M20 toppen passar rakt av. ____ You're Solid Gold, I'll See You In Hell |
|
| Jo tydligen ska den gamla toppen passa rakt av. Och att sprutet e annorlunda e ju en sak men det var jag ju inte tänkt att plocka med. Lägger ju bara på mitt nyare sprut på den gamla toppen (ev gamla motorn i helhet). Spridare å allt sitter ju om jag inte minns galet i insuget så mmm.. toppen ska nog funka.. men hela motorn.. ? Mer åsikter tack! | |
| borde vara samma motor, la själv i en 323 motor från e21 till e28. det som skiljer mest är väl givarna, men dom sitter i sprängkåpan på e34, att det sen kan skilja smådetaljer är väl klart, kanske sumpens utförande skiljer, det är väl det viktigaste att kolla först! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.