AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
465

Samma motor i 520-83/84 E28 som i 520 E34- 89?Lr vilken topp/motor passar i min E34?

Et
58
Etno81
535iA -90
Min E34 520-89 har fått spricka i toppen så jag måste stoppa i åtminstone en ny topp. Så jag undrar från vilka bilar och årsmodeller toppen passar till min? Blev erbjuden en hel bil 520 E28 - 83/84 med kry motor och undrar då om tom hela moorn passar i min 89á? Isåfall e det ju lättast att skifta hela motorpaketet istället för bara toppen. Fint om nån kan bringa klarhet i detta! Mvh!

/Etno
Nej det är inte samma motor. Största skillnaden är att 89:an har Motronic motorstyrning samt katalysator, E28:an har L-jetronic utan kat. Jag tror inte heller att den äldre M20 toppen passar rakt av.

____
You're Solid Gold, I'll See You In Hell
Et
58
Etno81
535iA -90
Jo tydligen ska den gamla toppen passa rakt av. Och att sprutet e annorlunda e ju en sak men det var jag ju inte tänkt att plocka med. Lägger ju bara på mitt nyare sprut på den gamla toppen (ev gamla motorn i helhet). Spridare å allt sitter ju om jag inte minns galet i insuget så mmm.. toppen ska nog funka.. men hela motorn.. ? Mer åsikter tack!
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
borde vara samma motor, la själv i en 323 motor från e21 till e28. det som skiljer mest är väl givarna, men dom sitter i sprängkåpan på e34, att det sen kan skilja smådetaljer är väl klart, kanske sumpens utförande skiljer, det är väl det viktigaste att kolla först!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.