|
|
|
|---|---|
|
Har en 520 som inte vill starta. Det verkar som om den inte får bensin. Så nu undrar jag om det är någon hjälpsam som vet var pumpen sitter och har något mektips för att kolla densamme. Pål | |
|
Välkommen till Forumet. Länk Kan vara ett relä eller en säkring... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Tack för tips och länk. Det är mycket möjligt att det är som du säger, jag skall kolla både relä och pump |
|
|
Du har en kille i Borlänge som heter Erland Hansson, Hanssons motor. Han kan BMW så det räcker. Han är riktig entusiast och gör bra jobb.Hans nr.0243-221199. Mvh Gunnar, Gagnef. |
|
| Enkelt grej kolla bränslefiltret, det kanske måste bytas...kanske är tilltäppt eller dåligt flöde, det kostar inte så mycket byt för säkerhets skull. | |
|
Jag har plockat bort bensinpumpen och testat den med att koppla ström direkt på pumpen och då verkar den funka. Testade även innan med att bara ta ta bort bensinslangarna för att se om det kom någon bensin, det gjorde det inte. Så, det borde ju vara något relä, men frågan är ju för en novis på all el, vilket det är och vart det sitter. Det verkar som om säkringen är ok i alla fall. Tacksam för alla tips jag har fått hittils och hoppas att någon har några kluriga ideer även nu. Pål |
|
|
Den som söker, han skall finna...Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Tackar. Ska gå ut och kolla det imorgon. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.