AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
696

Ska byta E30 mot 200sx, bra byte?

In
41
Innocent
318is -90
Har en Bmw 318is e30 som ja funderar på att byta mot en 200sx s13. Är de ett intressant byte. Sitter rallystolar och sånt i Bmw'n. Ligger på annons här nu. Är de ett bra byte. Nån som kört båda o vet? tack på förhand
alex_328
Ja det är ett bra byte för e nissanen har tubo .. o 200 hk vilket din e30 inte har .

o den bilen går som satan ska jag lova dig

tveklöst byte !
alex_328
en lite fråga om det .. nissan Sx 200 ( 0.9 i ladd tryck INTE CHIPPAD) Vs . bmw 328i vem ska köra från vem egentligen ..

Och hur vem vem kör från vem om Bmwän är chippad ? med ett riktigt fett chipp
In
41
Innocent
318is -90
Tack för svaret. tror de blir en nissan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

alex: 200SX (S13) har 1.8-liter 169hk som standard. Efterföljaren (S14) har 2-liter 200hk.

Sen vad du räknar med att ett "riktigt fett" chip till en 328 ska ge vet jag inte men i regel brukar du kunna räkna hästkraftsökningen på dina fingar och många gånger på ena handens fingrar...

___
//Ulf
En 200sx är en helt annan bil än 318is. Du kommer märka skillnaden mellan en busbil och en sportbil när du provar. 200sx jämfördes med bl.a. M3 E30 på sin tid så det är defenitivt ett byte uppåt!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Som sagt det beror på vad man prioriterar!

In
41
Innocent
318is -90
Ja tror faktiskt det bli en 200sx s13. Bra grund med turbo osv osv för trimm.
Var inne på att sätta turbo på e30 så som ¨min bror gjorde. Han plockade 450hk ur 325an. Men för mycket jobb och inge kul med besiktning. Nått speciellt man ska tänka på med 200sx? förutom att vevlagrena ger sig och den snäva böjen på oljan till turbon?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vad jag kommer ihåg från den jag hade för 10 år sedan så är ROST något man ska titta efter. Under den lilla vingen på bakluckan så frodas rosten och när det väl syns så har det gått ganska långt. Även under trösklarna så började det krypa rätt bra. Andra saker är att glastakluckan har svårt att hålla tätt i högre farter (pga övertryck i kupén) samt att stolarna på de första årsmodellerna inte går att fälla på normalt vid utan man får vinklar fram stolen med inställningsspaken vilket gör att man måste ställa in lutningen igen när man ska köra. Nu är ju inte baksätet så användbart men så det kanske inte är något större problem.

___
//Ulf
In
41
Innocent
318is -90
Tackar så mycket för svaret.! Skriv gärna mer om du kommer på nått!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.