AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
819

Skada på skinnklädseln

ba
92
badboy81
120i -06
Tvättade av min "flicka" idag och rengjorde även invändigt och såg då att på förarstolen där det går upp på sidan av kroppen(har sportstolar) så hade det börjat bli nött. Vad kan man göra åt det? Ska man behandla skinnet med nå?
Jag skulle faktiskt gå till återförsäljaren och kreva det på nybilsgarantin.Du har ju en 06-a
ba
92
badboy81
120i -06
Men är det meningen att man ska göra nå med klädseln?
Tänkte så dom inte säger att man har misskött klädseln

Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
En "skinnsmörj" nån gång om året bör räcka för att hålla skinnet i helt ok skick om du inte far in o ut som en tok ur bilen.
Och som sagt.. på en -06 bör det inte vara så..

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Ji
84
Jidde
120d -06
Skumt.. har haft några Volvobilar med läder och aldrig gjort något med lädret i dessa, och det har aldrig blivit någon skada/nötning heller.

Är det sämre kvalitet i BMW läder kanske? Hursomhelst, när jag får min nya etta så kanske jag får börja tänka på att behandla stolarna..
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Man ska alltid behandla läder med skinn behandling .. De gör får man göra med skinnet hemma oxå . Skinn är levande o vill man de ska hålla så måste man hålla de frächa . Direkt sol ljus är inte bra , tyvärr!
Men de kan ju oxå vart fel i skinnet så hör med BMW att de kollar på stolen!
Coupén
Har lädersportstolar är inte nötta. Bör defintivt gå på garanti. Berätta hur det gick!
ba
92
badboy81
120i -06
Har ännu inte hunnit förbi min handlare.
Och nästa vecka sticker jag ner med henne till tyskland och ska på en lite fotbollsturnierng där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.