|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en Touring (e39) från 2003 med fördragna CD-växlarkablar. Nu tänkte jag installera en lämplig växlare. Ja, jag har funderat på Ice-Link, men är nog ändå inne på en traditionell CD-växlare med MP3-stöd. Jag har läst på forumet om några olika växlare med MP3-stöd, bl a Alpine CHA-S634. I detta fall, om jag har förstått det hela rätt, behövs en adapter (KCA-130B) för att det ska funka. Stämmer det? Behövs det något mer? Finns det andra CD-växlare med MP3-stöd som ni skulle rekommendera? Tack på förhand! /Olsson | |
|
Du behöver även en interface box mellan kca-130b och original kablaget. Vill du göra det enkelt för dig så säljer numer bmw växlare som tar mp3 och som är plug n play. |
|
|
Ok, anade att det var något ytterligare. Vad heter interface box:en och var finns den att införskaffa? Jaså, BMW har en egen växlare med stöd för MP3. Då antar jag att den kostar skjortan i jämförelse med vanliga dödliga CD-växlare. Vad har den för modellnummer? Den går säkert att hitta på ebay. Finns det inga andra växlare som är plug-and-play? /O |
|
|
Interface box finns här: Länk Mvh Björn |
|
|
Men det är väldigt skönt att slippa hanteringen med skivor. Plus att det är enklare att välja vad man vill lyssna på. Artist, album, genre eller egna spellistor. Ice>Link har gjort musik-livet i bilen betydligt rikare...tycker jag. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
| Bmw växlaren kostar ca 4150kr på ebay.de Länk , vad den kostar på bmw här eller art.nr vet jag ej. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.