AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.053

Tips på lämplig CD-växlare till e39?

Ol
3
Olsson
525i Touring -03
Hej!

Jag har en Touring (e39) från 2003 med fördragna CD-växlarkablar. Nu tänkte jag installera en lämplig växlare. Ja, jag har funderat på Ice-Link, men är nog ändå inne på en traditionell CD-växlare med MP3-stöd.

Jag har läst på forumet om några olika växlare med MP3-stöd, bl a Alpine CHA-S634. I detta fall, om jag har förstått det hela rätt, behövs en adapter (KCA-130B) för att det ska funka. Stämmer det? Behövs det något mer?

Finns det andra CD-växlare med MP3-stöd som ni skulle rekommendera?

Tack på förhand!

/Olsson
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Du behöver även en interface box mellan kca-130b och original kablaget.
Vill du göra det enkelt för dig så säljer numer bmw växlare som tar mp3 och som är plug n play.
Ol
3
Olsson
525i Touring -03
Ok, anade att det var något ytterligare. Vad heter interface box:en och var finns den att införskaffa?

Jaså, BMW har en egen växlare med stöd för MP3. Då antar jag att den kostar skjortan i jämförelse med vanliga dödliga CD-växlare. Vad har den för modellnummer? Den går säkert att hitta på ebay.

Finns det inga andra växlare som är plug-and-play?

/O
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Interface box finns här: Länk

Mvh Björn
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Men det är väldigt skönt att slippa hanteringen med skivor. Plus att det är enklare att välja vad man vill lyssna på. Artist, album, genre eller egna spellistor. Ice>Link har gjort musik-livet i bilen betydligt rikare...tycker jag.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Bmw växlaren kostar ca 4150kr på ebay.de Länk , vad den kostar på bmw här eller art.nr vet jag ej.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.