|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en e36 320 coupe från 94. I fredags bytte jag generator på bilen för den lät illa, innan den byttes fanns inga problem med ABS på bilen. Vid bytet av generator tog jag bort kablarna till batteriet. Dagen efter (lördag) började mitt problem. Problemet: När jag vrider till tändning efter att inte användt bilen på ett tag lyser ABS lampan, vrider jag tillbaka till läge 1 och sedan tillbaka till tändning slocknar lampan varje gågn. Dvs, ABS lampan slocknar på andra tändningsförsöket var gång. ABS lampan har tänd en gång under färd trots att den va släckt när jag körde iväg. Idag tog jag bort batteriet igen i 20 min för att om möjligt resetta ett felmeddelande på datorn. Efter detta började lampan lysa efter en halv minut trots att den slocknat vid andra tändningsförsöket som förrut. Det va svårare att få lampan att slockna och när den väl slocknade efter flera tändningsförsök efter olika intervaller tändes den under färd en stund senare. jag har ennu inte mätt på sensorerna och jag har inte tittat på sensorkuggarna. Men jag tycker att det är mycket märkligt att jag kan släcka lampan genom att göra flera tändningsförsök. Vad ska jag göra??? Tips jag fått från mekanikern va att mäta ohm på sensorerna vid kontakterna, snurra på hjulet och sedan se att spänningen pendlar. Är resistensen samma som majoriteten av hjulen och spänningen pendlar fungerar sensorn. Mend et kan ju vara glapp i kontakterna me, det borde avhjälpas med att polera bläcken. Jag tror att mitt problem är svårare att lösa eftersom problemet inte är konsekvent, lampan lyser inte alltid. Kan det vara fel i datorn?? Mycket tacksam för hjälp av kunniga. Mitt åk: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.