AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.065

Vad kan jag kräva av BMW?

Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Har sensatec-klädsel i min bil. Nu har den spruckit för andra gången på 2 år. Runt sittdynan som är i garvat läder så är det vinyl eller nåt liknande. I om med att sätena sitter högre än i en vanlig bil så blir det väl att man sätter sig i bilen på ett annat sätt, man ramlar ju inte direkt ner på sätet utan man snarare hasar in från sidan. Pga detta verkar det som att det bildas veck i vinylen och efter 1 år så spricker det. Jag börjar nu bli orolig för framtiden om det här kommer att fortsätta. Kan man kräva att de slänger in en dyna helt i skinn eftersom jag misstänker att det är slitstarkare.
Stekaren
Byt till andra stolar ? Eller ja byt dyna.
Prata med dom om problemet, och ta upp att du inte vill ha detta fel senare och vill därför byta till annan klädsel, lös det på ett smidigt sätt, detta är en kvalitetsbil som inte bör har sådana defekter.

Mvh Stephan
Oavsett vad dom säljer för klädsel är väl det minsta man kan kräva att det håller,dom får väl se till att byta ut det mot skinn och inte bara på förarstolen.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
tackar tackar!
nu fick jag lite mer råg i ryggen:-)
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Nån skinnsits bjuder BMW inte på. Jag får betala mellanskillnaden på 2300 själv om jag vill ha en skinnsits, jag orkart inte bråka så jag går med på det.
Frallan
har du 1/5 skinnklädsel sen menar du, eller byter de på samtliga stolar??

Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Bara förarstolen, hoppas det inte kommer att se för konstigt ut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.