AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
900

Någon som har koll på vad detta är för B6:a?

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tydligen bara 5 ex som gjorts....3,5liters spis mm..

Länk

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja...ursprungligen en 2,8 tydligen, men omgjord av någon "tuner",kanske går att registrera i Sverige?

Mvh Janne.
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Janne: Du borde väl veta!=)

Om motorbytet står i briefet så går den inte att besiktiga om jag kommer ihåg rätt. Finns väl info om det på forumet...
Hur är vädret uppe i Norr, några fikaträffar på sistonde?
Sitter i Norge nu för jobb. Kanske kikar upp en sväng i sommar för att ta en glass på båten och sen åka hem igen!=)

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

He,he...Javisst borde jag väl veta bättre ;),men Alpina modeller och eventuella importregler osv har jag inte så mycket koll på som vissa andra :)

Huruvida fikaträffarna fortgår?
Ja,som BMW klubbsträffar så har de fortgått hela tiden,men jag har faktiskt inte varit på någon sedan vi var på "båten" sist..Blir aldrig av numera,kanske börjar bli less på BMW ,eller gammal....troligen det sistnämnda ;)

Mvh Janne.
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Alpinor ska inte vara något problem med att regga i Sverige. Men om motorbytet står med i briefet så kan det nog likväl bli svårt att regga, oavsett om det är bytt till en annan Alpina motor.
Testa och ställ frågan till Jeppe här, han borde ha koll på det!

Ålderdomen har väl inte krypit in på ditt skinn än eller, är väl minst 1 månad kvar eller så!=)
Btw, vet du om mikko har bytt nummer?
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Hej!
Enligt beskrivningen är det en österrikisk trimmare som satt in 3,5l motorer i 5 ex. Står infört i det österrikiska Einzelgenemigungsbriefet (om jag stavat rätt) enligt annonsören.

BM
118
BMW-Niklas
E24 635csi-87
E39 525ia touring-02
E36 323TI SLE-00
E87 118d-10
Har för mig att jag läst någonstans att alpinor äldre än 1983 inte går att regga pga innan 1983 så var de inte registrerade "biltillverkare" utan stod som "tuner"

stämmer detta?

BMW när du hellre kör än låter dig köras
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

easy rider>>>Jag såg att det stod "Einzelgenemegungsbrief(eller liknande :)),men vet inte om det gör det lättare att regga in den i Svedala för den sakens skull ;)
Vet inte ens vad det betyder i skrivande stund :/

BMW-Niklas>>>Svår/bra fråga det med...Jag har iaf ingen aning..

stensth>>> Gammal ,men "pigg för sin ålder" :)
"Jeppe" vet säkert svaret som du skriver, om han sedan orkar svara på detta inlägg återstår att se :)

Betr. Mikko,maila han och fråga vet ja :)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.