|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag köpte 4 st nya däck i vintras, Hankook ventus sport k104 De har rullat strax över 300 mil nu.. Långkörning! och bakdäcken (265/35/18) är REDAN totalt slut!! Lämnade även in den på hjulinställning för några veckor sen! Blir inga ventus igen!!! Bakfälgen är ju 9,5". Ska jag köpa 275 or istället?? Vad håller längst? ett bredare eller smalare? | |
|
Kör själv också på dom däcken,men dom har rullat över 300 mil och dom rullar nog över 300 mil till innan dom behöver bytas... Kanske kör lite väl hårt? :) |
|
|
Snacka om blyfot.. Körde K104 225/40(?)/18 på Audin jag hade, och dom hade säkert gått 2000-3000 mil när jag sålde bilen, då var mönstret fortfarande skapligt. Dom fick ändå gå rätt hårt på en riktigt tung bil. Så antingen har du stelopererad högerfot, eller så är något fel med däcken :)Kolla med däckhandlaren om reklamation. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Nu vet ju inte jag hur du kör men om du sliter ut en uppsättning nya däck på 300 mil långkörning så är det garanterat inte däckens fel iallafall. | |
|
mjo.. men jag hade ventus på min seat leon med.. Dom håller väldigt bra i början. men när de har börjat slitas så slits dem mycket fort. Den uppfattningen har jag iaf.! Men frågan: ska jag köpa bredare eller lite smalare däck nästa omgång? |
|
|
Och just det.. gillar faktiskt inte egenskaperna hos ventus vid blött väglag! Nån annan som tycker dem är lite hala på blöt asfalt? |
|
| Hangaround: 3000 mil??! hur lyckas du? var audin en 1.6 eller? | |
|
Är din bil sänkt? 300 mil är ju ingenting, mina Fulda Extremo är väl heller inte kända för att vara nå långvarande däck, men de har iaf hållit snart 700mil, och då nästan ingen långkörning, och mkt gasande //Simon |
|
|
Mina K104 i dim 235/40-18 har väl rullat snart 1000 mil och dom har rejält med mönster kvar. Tittar man t ex på dacktest.com så är det i regel höga betyd för livslängd. Däremot så är ju tveksamma våtegenskaper något som man hört från olika håll. ___ //Ulf |
|
| Japp bilen är sänkt med H&R fjädrar.. Snedsliter på däcken bak. | |
|
K104:orna satt nya på då jag köpte E38:an. Jag har kört mer än 2000 lugna mil med mina K104:or nu, och har mönster kvar säsongen ut. Skulle det vara för livslängd skulle jag definitivt rekommendera K104, men jag håller dock med om tveksamma våtegenskaper. Dessutom tycker jag de bullrar för mycket, men det beror nog på att jag egentligen inte alls vill ha sport utan komfortdäck ;-) Mvh. /Kjell |
|
|
swunge> 100 2.8 quattro. Inte mer än 174 hästar, men desto mer vikt som hängde sig på när man pressade i svängarna. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Snacka om snålkörning :) När jag hade såna så hållde dom max 3000mil.... |
|
|
sorry en 0:a för mycket! |
|
|
jag hade ventus sport k102 bak på min e36a som jag hade en gång i tiden...köpte dom helt nya och dom höll ca 1100 mil...visst körde man ju lite hårt emellanåt men tycker ändå att det skall hålla längre än så! min bil hade original m sportchassi II i sänkväg, lite snedslitning bak men inte mycket. Jag visade upp detta för däckhandlaren där jag köpte däcken och han sa att detta var normalt(!) om man hade lite bredare däck och motorstarkare bil (e36 320 på 150 hk i mitt fall). MVH Johan K |
|
|
300 mil... trehundra... Fybövel*en... Nä, så illa får det inte vara. Trehundra mil kör jag upp utan att blinka med e39:an, hoppsan där gick tre tusen mil vad hände... Runt 2-3000 mil är minimum för däck annars så surar jag. Riktigt illa alltså... Få se hur länge mina "nyinköpta" Bridgestone håller, burrrr. ;) Angående upplevd slitstyrka på K102: Länk |
|
|
Hmm! Trehundra mil! När man pendlar mellan 10 och 20 mil om dagen ........ Då får man nog skaffa klippkort eller årskort hos däcksgubben! Kör 16" för att inte tappa för mycket livslängd och klarar faktisk runt 5 - 6000 mil på däcken! |
|
|
Hade Ventus 104 235/35-19 på min förra Audi A4 quattro -03, dom gick nästan 4000 mil. Och det var ingen fiskörning. Hur länge skulle ett högprestandadäck hålla om ett Ventus håller 300 mil, 150 mil? Något är naturligtvis allvarligt fel... MVH Christofer |
|
| Frågan är om dom gjorde en framvagns inställning eller en 4-hjuls inställning på bilen för jag tycker det låter som om dina bakhjul står helt fel om det inte är så att du har för vana att burna iväg för jämnan , framdäcken hade ju inte slitits onormalt om jag förstått det rätt. | |
|
Framdäcken är ganska OK. men bakdäcken måste bytas nu.. Ska testa Ns2 på dackonline.. Jag har altså långkört med däcken.. Körde 300 mil i sträck på ca 4 dagar. Och däcket kanske slits lite mer och man ligger runt 140-160 km/h. Men hur som helst.. Så här borde det inte vara. Men ska jag köpa smalare eller bredare däck nu? |
|
| I hurdant skick är dämpare? Har du sänkt och använt original (inte för att jag vet om de gör skillnad) men fel kombination mellan fjädrar och dämpare blir aldrig bra. Tänkte ifall den är mjuk, och trycker ner baken mkt när du kör, då sliter den insidan iaf på en gammal e34, vet inte hur bakvagnen exakt är på en e39 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.