AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
870

Backen till min 750 har lämnat oss!

Pe
68
Peter 750
750iA -95
Hej!

Igår hände det! Var iväg och skulle skifta däck.Hade kopplat ur antisladden... Började backa,sedan slogs backen liksom ur och det bara lät från turbinen. Lite vinande ljud.Drog Ytterst lite bakåt ,även i neutral.Fick skjuta in den i verkstan. Startade bilen efter en kvart.Gasade till lite i P läget,då lät något typ rasslande från lådan.Körde sen hem cirka 2mil.Att köra framåt går perfekt,växlar hur fint som helst.Jobbigt att inte kunna backa bara!! För lite olja? Eller är det kulorna.Kan jag använda bilen?Behöver hjälp vänner..
Det är en 750ia -95 som gått snart 27000.
Mvh Peter
Kulorna. Sök lite och du har att läsa.
Pe
68
Peter 750
750iA -95
Jaha det var ju inte så kul..Men ska den inte typ slira på alla växlar då.. Den går fin fint framåt ju...Har kulbytes info på gör det själv sidan...
Pe
68
Peter 750
750iA -95
Nu Läste jag att det kan va backhuset som är kass... Var ska jag börja??
Kostnader??
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag tycker att det låter som om du har sprängt lamellhuset :-(

Inget ovanligt fel för modellen, en under dimensionerad tryckreduceringsventil gör att trycket i lamellhuset blir för högt om man gasar kraftigt vid backning.

Om du plockar ner tråget och hittar metallflisor, så är det bara att börja leta efter en utbyteslåda, det blir billigast så.

Det står en del om detta på forumet, sök. Det finns även en del förklarat i beg.guiderna för E32 och E38.

___
Bilbloggen: Länk
Pe
68
Peter 750
750iA -95
Ok Jag får plocka ner tråget..Om jag inte hittar flisor är det kulorna då? Troligen.. Nytt lamellhus för dyrt?? Om jag måste köpa utbyteslåda är det inte lättast att ta det "nya"lamellhuset och sätta i min? Eller är jag ute och cyklar..Jobbigt att plocka ner hela lådan..

Peter;-(
Pe
68
Peter 750
750iA -95
Det small inte till!! Om jag nu srängt spjällhuset borde man inte hört ngt,den bara slutade backa liksom.. Kan inte rubba bilen i N nu avstängd.
Ska aldrig backa mer:-( :-(
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag vet inte om det smäller till eller inte. Jag har aldrig upplevt fenomenet själv utan bara läst om det. Jag kan inte minnas mig ha läst något om att det skulle smälla till, men den som har upplevt det kanske kan ge ett bättre svar.

___
Pe
68
Peter 750
750iA -95
Tack för hjälpen Mugge och E38B12! Har jag feteflyt är det en kula som rymt,annars blir det soppa till middag ett år cirkus...
Mvh Peter.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det finns billiga skrotar, t.ex. returbilen i Malmö som säljer delar till mycket låga priser. Nackdelen är väl att det inte kryllar av 750in direkt, men har man tur så...

___
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.