AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
408

AC i 540?!

Det är så att jag är lite osäker på hur AC:n funkar i min 540 -93! Ska den gå att slå på när som hellst? eller är det vid nån viss tempratur som den börjar funka? alltså för som det är nu så går det inte att få lampan att lysa, men det är ju aldrig varmare än 5 +grader här uppe (Sundsvall, Norrland) än så länge, så jag tänkte om det kan bero på det? Om det är så att ni misstänker att den inte funkar, vad kan det då vara som måste fixas?

En till fråga jag har angående värmen i bilen är att det i dom bakre fläktarna (mellan framstolarna) blåser det bara kall-lust, ska det inte gå att få varmluft i dom?

//Fredrik

-*~Det löser sig sa kärringen och sket i vassken~*-
Sh
45
Shi
320IC ´92 (17" M3)
Din andra fråga tror jag ja kan lösa för jag tror inte det går att få varmluft ur dom fläktarna... Är inte 100% säker men nästan
jag kan svara lite på din första. Något är knas, för hur pass kallt det är så ska du få igång den gröna lampan. Låter som glappkontakt i mina öron. Prova att "misshandla" knappen lite genom att trycka på och av ett antal gånger, i vilket fall som hellst om du får i gång den eller ej så är det nog bara en tidsfråga innan den pajar igen. Men det behöver enligt min tro inte vara fel på själva kylanläggningen. Lyssna på motorgånen när du trycker in knappen, går den upp lite i varf så fungerar det ändå=bara trasig lampa?

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Eller så kan du ju ha igång AC:n och titta i motorrummet på kompressorn. Om den snurrar ibland så funkar det.
Kör in bilen i en GDS hall och testa - där brukar det vara lite varmare än +5 grader.
På min MB fungerar ner till +5 grader efter det anser MB att det inte behövs. Jag vet inte hur det är på BMW men som sagt titta under motorhuven...

Mvh

/NP
Det är bra att köra med AC:n även på vintern ibland för att underhålla. Felet många gör är att dom inte gör det och då får dom fylla på med kylvätska till sommaren. Den försvinner om man inte kör med den ibland.

tomcat
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.