|
|
|
|---|---|
|
Hej... Jag funderar på att ta bort toppfartsspärren på M5an....Läste lite om it´s fun o deras chip.......Är lite tveksam till dom..... Känns mer säkert tycker jag att köpa/beställa nåt från dom mer erkända tyska firmorna jag nämner nedan.... Priset blir ju helt annorlunda,men dom känns mer pålitliga.. >..Är det nåt att rek,eller är det bara ploj....Är dom >seriösa??Enligt deras hemsida så kostar ett chip 2900 monterat o klart.. > >Då blir toppfartsspärren bortagen o man får 15 hk+25 nm på köpet. Eller ska man beställa från Tyskland,från nån känd firma såsom Kellener,Hamann,Hartge,Ac Schnitzer och MK Motorsport...??Eller kanske rentav Köhler i Ullared..?? Har nån här på forumet gjort detta ingrepp eller nåt liknande på sin M5-E39 så skulle jag vara tacksam om ni kunde komma med råd och c.a priser.... Mvh:Sebbe | |
|
Hittade ett KS-chip tuning hos Kellener.... Man får 14 hk och 30 nm....pris 1800 euro.... Och ett ECU-chip hos dom oxå.. Lite skillnad i pris jämfört med it´s fun..... Sebbe |
|
|
Hamann anser inte jag vara seriösa, endast dyra. Dyrast är som inte alltid bäst. Kan nämna att till m3e46 så påstår Hamann att deras chip ger +37hk(380hk), vilket är ett stort skämt. Jag har själv inte provat it´s fun, men jag vet många som är nöjda med dom. |
|
|
Vill man ha ett Tyskt chip eller billigt chip finns det ju på blocket Länk Vill man ha sin bil optimerad så är det mappning som gäller! |
|
| Hör med "540is". Tror han kan hjälpa dig med att ta bort spärren om du inte litar på övriga. | |
|
Vem är 540is? Hur tar jag kontakt med honom....? Är det inte så att det bara går att serieprogrammera M5e39???Det är väl bara på M5e34 man kunde byta chip?? |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.