AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
418

525i touring -95

Hej

Nu har jag hittat en fin 525:a 12000 mil ac skinnsportstolar manuell sov på alu 15" + 17" nyimport servicebok

Vad ska man ge för denna bil. Privat
tacksam för svar

mvh
Hejsan,

om det inte är på en seriös bilfirma skulle jag själv undvika nyimport som endast är gjord i syfte att sälja fort. Har bilen farthållare och ASC+T förresten?

Annars om allt stämmer och bilen är ok skulle jag gissa på ett pris runt 80-90'. Vad säger ni andra?

/Simon
Hej

Det finns ej farthållare vet ej om det finns ASC+T, tror ej det. Har ej sett bilen live ännu (17 mil enkel resa)
mvh
Några fler som vill delta i prisuppgiften.
mvh
huvudsaken bilen är i bra skick spelar ingen roll om det är ny import eller inte huvudsaken är väl att bilen är i bra skick annars kan man väl importera en själv priset tror jag ska vara runt 70-75 tusen om bilen är fin.
På www.bmw.de ligger priserna på dessa vagnar med detta miltal mellan 8-10 kEURo hos de tyska BMW-återförsäljarna och då ingår Europlusgaranti. I svenska pesetas blir det 72.000-90.000. Lägg till importkostnad på minst 5.000-10.000 för att vara realistisk. MAO är begärt pris lägre än 85.000, var då extra misstänksam mot bilens historik och mätarställning. Importören vill väl göra minst 10 snabba gissar jag. Och då är den garanterat hämtad hos en vimpelhandlare.

Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.