|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag äger en bmw740-97 och skulle vilja uppdatera till en modernare navigeringsskiva/program. Vilka funkar? Tomtom eller är det bara orginalskivor som funkar. Är det någon som kan förklara skillnaden på MK1-MK4,själv vet jag inget om detta MVH HÅkan | |
|
Här Länk finns en hel del info. ___ //Ulf |
|
| Använd även sök funktionen på detta forum då det skrivits spaltmeter om det du frågar efter.Navi skivan inehåller endast kartorna , programmet som sköter utseende m,m går också att uppdatera och info om det finns i Programmers länk , MK1 har mans röst och cd , mk2+3 har kvinno röst och cd , mk4 har kvinnoröst och dvd för kartan. | |
|
tack ulf! vet du om scandinavian-06 funkar till min kärra? |
|
|
Kanon tack hewe jag skall genast kolla upp det |
|
|
hågge: det ska inte vara några problem för dessa funkar till MK1-MK4 och jag antar att du har MK1 dvs manlig röst. ___ //Ulf |
|
|
Tack Ulf! Jajamen jag har den med manlig röst ,blir grafiken atomatiskt bättre bara med den nya skivan ? Är det så enkelt? MVH Håkan |
|
|
Nej, tyvärr...;) Det är dels navigatorn i sig samt den version av operativsystemet som är installerad som styr detta. Det du vinner på med en nyare kart-CD är att den är uppdaterad när det gäller trafiknätet och relaterad info som hotell, restauranger samt att det är bättre täckning. Vill du ha bättre grafik och lite trevligare menyer, dvs att det ser ut som på bildern i länken jag la in i mitt första svar så är det MK3 eller MK4 som gäller. Att köpa en begagnad MK3 kostar inte skjortan då utbudet är bra...Många med MK3 uppgraderar ju till MK4... Har själv aldrig haft en MK1 men MK2, MK3 och MK4 har jag erfarenhet av och det är märkbar skillnad mellan dessa när det gäller prestanda, dvs tiden det tar att bläddra i menyer och hur lång tid det tar för att uppdatera kartan när man kör. MK4:an är riktigt snabb... Vill du har prisindikationer vad det skulle kosta att uppgradera så kolla på www.ebay.de. Tror att det även fanns någon till salu på PowerBörsen. När det gäller att uppgradera från MK1 så har jag för mig att det är lite mer jobb än mellan de andra. Behövs någon form av adapter. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.