AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.493

ang. drivaxel byte e30 325

Visa användare
3
cosworth-jocke
e30 325 coupè - 86
tjena!
jag höll på att byta drivaxlar på min e30 325 när jag kom till den roliga punkten att killen son hade den innan har dragit centrum bulten rund.
har försökt att borra ur drivaxelns bult utan att lyckas och ber nu om hjälp av någon mer ruttinerad mekare som kanske har något bra tips om detta...
tacksam för alla sorters lösningar..

mvh jocke
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Försök borra ett hål i själva muttern, börja med en liten borr, och borra lite snett in mot drivaxeln, öka borr storlek så du tillslut kan ta en liten huggmejsel och spräcka muttern, gör det på 2 ställen mitt emot varandra, så att muttern blir 2 halvor.

Svårt att förklara, men hoppas du förstår.

Lågt varv och högt tryck på borrmaskinen, smörj lite då och då, helst med skärpasta, men vanlig olja funkar oxå.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Försök borra ett hål i själva muttern, börja med en liten borr, och borra lite snett in mot drivaxeln, öka borr storlek så du tillslut kan ta en liten huggmejsel och spräcka muttern, gör det på 2 ställen mitt emot varandra, så att muttern blir 2 halvor.

Svårt att förklara, men hoppas du förstår.

Lågt varv och högt tryck på borrmaskinen, smörj lite då och då, helst med skärpasta, men vanlig olja funkar oxå.
Visa användare
3
cosworth-jocke
e30 325 coupè - 86
okej det e typ det jag försökt men muttern verkar ju typ va värme svetsad på du vet den brickan där drivaxeln går in och man skruvar fast skivan och hjulet på får inte bort det typ den brickan e det någon som har en aning vad en ny sådan kostar ifalljag råkar ha sönder orginalet

stigenberg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.