AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.000

Går det att pruta på bilskrotarna?

Har ni eller någon ni känner prutat på skrotfirmor... Syftar främst på de som är anslutna till bildelsbasen (fbt.se)

Hur mycket har ni prutat och på vad? Eller är de helt omöjliga?

Vissa affärer kan man ju pruta i... T ex bilar och på begagnade saker när man köper privat... Men som sagt, hur är det med skrotfirmorna?.
De är ju människor som alla andra. Klart det kan gå.

Försökte köpa skinninredning till e34, skinn eller inredningar är inte så eftertraktade som man kan tro. Trots detta så höll de väldigt höga priser och vägrade släppa på det.
Tror det är betydligt enklare när man är på plats.

Lyckades tex. pruta på en motor, automatlåda och kardan jag köpte för några år sedan.

Stora skrotar där du träffar en anställd så är det ungefär som att försöka pruta på ICA känns det som. Sen så är de väl ganska härdade med tanke på klientelet vissa skrotar har.

-Phil
Jag har lyckats ett antal gånger, dock inga större summor.
Precis som Philip S säger så är det svårare på de stora bildemonteringarna (som här i Uppsala) och man kan nästan enbart sänka priset genom att hävda att delen man köper har vissa brister, alternativt om man köper många delar...
Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
Klart det går att pruta på skroten!
Gör själv alltid ett försök om jag anser att priset är ngt för högt..
Dom gångerna man själv blir förvånad av hur billigt det är känns det dock inte nödvändigt...
Men att göra ett försök, helst på plats så klart, skadar ju inte.
Sakerna blir ju inte dyrare iaf =)
ja det går.....men typ bara småpengar typ....

Billy B10 , Alpina CS
Länk
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Givetvis går det, jag har gjort det många gånger.
Men det funkar inte över telefon, du måste åka dit och prata med dem.
Som vanligt gäller att det är med argument man kan pruta. Skambjudning brukar funka mindre bra.
det bästa argumentet jag har hittat är om man vet vad delen kostar ny och jämför med det, Ibland ligger skrotarna väldigt märkligt till jmf nypris på lite mer obskyra delar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.