AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.241

Vilken navigator kan ni rekommendera ?

Nu
12
Nuwanda
BMW 535d -07
Hej !

Jag skall köpa en navigator till bilen, kan ni tipsa mig om något bra märke och model. Jag har hört att Tomtom och Garvin skall vara bra. Pratade igår med en säljare på Dialect som sade att Sony är bäst för närvarande. Tacksam för hjälp.

Har nyligen beställt en BMW 535D Touring (Carbon svart):
- M-sport
- Comfort
- Advantage
- Logic 7
- Comfortstolar
- Extra Mörka rutor
- Isofix
- Grön överkant på framrutan
Sa
98
Sajlor
330 -01
Jag gillar Tomtom också lägger man in alla fartkameror som intressepunkter så kan den varna innan :)
dock så kör jag det i en Dell PDA istället för deras Tomtom GO, gillar det bättre. sen hade jag en fastmonterad Blutooth gps i bilen. man kan lättare uppdatera och kan ju använda pda till mer som tex navi på sjön.

Numer har jag original i bilen, men använder fortfarande tomtom i firmabilen, gillar utseendet i den + att pda:n har touchscreen så den e lätt att använfa när man kör.

Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Jag köpte mig en MIO A201, det är en handdator med inbyggd GPS så det är bara tuta och köra. Har testat runt lite olika program men just för tillfället tycker jag att I-GO är ett bra program (www.i-go.com) har det och TomTom5 installerat.

328: Länk
318: [Avställd] Länk
/Daniel
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Nu e det ju lite sent kanske men hade jag velat ha navi i bilen samtidigt som jag skall köpa ny bil hade jag beställt original navin , klart smidigast.Fast original navin kanske kostar mer än det smakar.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Köp en så liten som möjligt, så kan du använda den även under promenader i städer där du inte hittar.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Vad blev det för färg på inredningen. Nuwanda?
Nu
12
Nuwanda
BMW 535d -07
Hej !

Deta blev Svart Dakota....efter mycket velande.

Nuwanda
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Håller med dig Hewi!!

Har man råd med en ny bmw,så har man råd att beställa org.navi..Men Nuwanda kanske inte gillar bmw:s navigationssystem,utan istället vill ha ett annat fabrikat?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Garmin Nüvi (testvinnare i ViBilägare) blir det för mig när jag får råd.

Mvh
Nu
12
Nuwanda
BMW 535d -07
Hej !

Och tack för alla inlägg. Jag har möjlighet att ändra bilens spec under hela Juli månad. Jag tycker att orginal-navigationen är i dyraste laget varför jag tänkte köpa en portabel. Vi får se hur det blir, antagligen kommer jag att "vela" resten av Juni månad och stora delar av juli.

Nuwanda
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Klart mycket smartare med en portabel!
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Men desto fulare.........Tycker att bmw org.navi är riktigt läcker..både e39ans o e60ans....det ska vara org grejer tycker jag..Annars tycker jag att det är lika fult som att montera m3 speglar på en volvo eller golf.......Hur illa ser inte det ut?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Nuwanda
: Din fina bil skall inte kläs med en billig eftermarknadsnavi. Köp radionavin till bilen. Vill minnas att det var nån drive i samband med denna. ÅF brukar vara giriga ibland. Försök få till ett bra pris.
Lycka till
Asken
alex_328
Garvin som den nu gör reklam för på tv är Underbart lättandvänd och har allt man kan tänka sig

Annars har jag Navman pin 570 .. Handdator och navigator i ett !

men funderar på att byta tinn en Garvin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.