AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.200

Hjälp! Bilen startar inte & ska säljas idag.

St
166
Stålnacke
318i e36 -91
Min vanliga otur. Bilen startar inte och det ska komma folk ifrån sthlm och köpa den idag klockan 6. Dom ska åka 30mil. Dom ska ringa innan dom åker. Ifall jag inte är klar då så säger jag ju självklart som det är men iaf.
Jag har kollat fördelaren och rotor som jag har haft problem med förut. Tog en kniv och skar av lite belägg så funkade det. Gjorde likadant idag utan resultat. Det är en 318I -91. Något vanligt fel på dom? Startmotor går runt jätte fint och så. Men det tänder absolut inget.
Börja med att köpa ny rotor o kanske även fördelarlock...Man ska ju iinte "skära" bort bitar från dessa...

St
166
Stålnacke
318i e36 -91
Ne sant. Jag tror ju också att det är just det men saken är ju den att det kostar ju något så in i helvete mycket. Men det är väll det ända.
alex_328
Annars ringer du i säger att du inte kan just idag p.g.a någon som har kommit upp ! o att ni får tag det en anna dag .. eller vad som .
Rotorn kostar 140kr, fördelarlocket 500kr (Biltema). Rätt dyrt men du har inget eg val...möjligtvis om du åker till en skrot o hittar nåt beggat...

St
166
Stålnacke
318i e36 -91
Chansar på att bara köpa ny rotor, var bara BMW som hade det inne. 208kr.
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Kul för köparen när bilen stannar i skogen 20mil hemmifrån i natt.Du kanske skulle kosta på ett nytt lock?
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Stålnacke: du är en av de personer som jag verkligen jag inte hoppas att jag stöter på om jag är ute efter en bil. För bådas vår skull..

// M.v.h. Daniel
ha
734
haack
X3 30d -18

inte direkt bright att skriva det på ett forum heller...hade ja vart köparen å läst detta hade ja inte vart övernöjd just nu...klart grejerna ska vara schyssta om de ska säljas....

ji
729
jigga
428i coupé -2014
Det är väl inte hela världen?
Bilen är 15 år gammal och berättar han bara för köparen hur det ligger till är det väl inget problem?
Problemet är väl i detta fall att det inte verkar som att säljaren tänkt berätta hur det faktiskt ligger till. Ska inte döma någon på förhand, men så uppfattade jag det. Jag skriver under på vad Spajjjs/Daniel skrev.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.