|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om det är vanligt att varvräknarn slutar att fungera/samt ekonomi mätarn? Sen nundrar jag om det finns ngn som har säkrings schema till 325I-88 Simonetti | |
|
Brukar vara rätt vanligt. Byt SI-batterierna i instrumentet enligt mekartipset på denna sidan: Länk Själv använde jag vanliga NiMh "R6/AA" batterier från biltema istället för NiCd. Dock så har ju dessa vanliga R6/AA batterier inga "lödfanor" så man får löda på små sladdar i ändarna av batterierna eller köpa batterier från tex www.elfa.se som har lödfanor så blir allt lättare. |
|
|
Hmm vabra nu fick jag svar på de med har samma problem Tack tack!! Vatanen_AVE |
|
|
jag med dennis :p B1 Stigenberg Coming to rape you"! |
|
|
Jag har sett ibland på en 325'a att typ nån gång om året så lägger hastighetsräknaren och bränsleräknaren av, men inte varvräknaren. Efter lite körning så går de på igen så det är ju glapp nånstans. Funderade på om det är troligare att det är glapp bak i bilen vid själva sensorn eller i kontakten mot multiinstrumentet... Vindrutetorkaren har ju ett läge där den går till intervall, när man kör långsamt, och det jag märkt när hastighetsmätaren lagt av är att vindrutetorkaren låst sig på intervall också, så vad det än är som glappat så är det före torkaren mäter så att säga (men den styrs kanske från multiinstrumentet också?). /Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.