|
|
|
|---|---|
| Köpte mig en 318 touring -03.Har sen tidigare en rattkrycka modell godkänd. En kompis menade att med tanke på bilens stöldskydd så är det helt överflödigt och onödigt att använa rattkryckan. Stämmer detta ? | |
|
En rattkrycka är ju så synlig att den kanske avskräcker på ett annat sätt en det befintliga osynliga skyddet. Kanske kan förhindra att buset gör ett försök, som ju kan resultera i brytskador, krossade rutor odyl och därav följande bekymmer med polis, verkstad, f-bolag etc. Kryckan KAN ju göra att buset går förbi och till nästa bil. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Använder själv Mega-Club rattkrycka, inte för att jag tror att den hindrar en "profesionell" biltjuv men nog blir det ytterligare ett hinder att forcera, o det tar säkert gissningsvis iaf en minut o få loss kryckan. Så med lite tur så väljer tjuven en annan bil, jag menar först ska han bryta sig in, därefter få loss kryckan, sen trixa me larmet, tar iaf några minuter o risken för upptäckt ökar då... Jag tror o hoppas att en krycka avskräcker de som stjäl bilar för "nöjes åkning".... Kommer även montera Interas special-fälglås i hopp om att fälgarna skall få sitta kvar på bilen:-) |
|
|
Använder en Bloster rattkrycka (Köpt på Clas Ohlssons). Litet tight på M-ratten. Lär vara svårare att ta bort än de flesta andra rattkryckorna. Dessutom låsbultar på hjulen, vanliga larmet samt kod på datorn. |
|
|
Använder min rattkrycka när jag står parkerad i lite "sämre" områden, förhoppningsvis tar det väl lite extratid för tjuven. //Per |
|
|
Larmet gick på idag. Hade takluckan öppen och ett blad eller ngt kom in i bilen. Ömkligare larmsignal får man leta efter. Skall skaffa ett starkare horn så att man åtm. vaknar om det går på. Förslag? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.