|
|
|
|---|---|
|
hej min fråga lyder måste motorn vara igång när man luftar bromsarna....jag ska byta bromsvätskan i bromssystemet oilinspection lampan har tänds... tacksam för ett snabbt svar.. mika det är så på ford i alla fall schnellfahrer baumvelt | |
| Nej,bilen behöver inte vara i gång under luftningen... | |
|
tackar då är det bara att sätta igång mika schnellfahrer baumvelt |
|
| ?? oilinspection...torde ju menas att du ska byta motorolja. | |
|
jo jag håller med dig neroht jag var lite otydlig när när jag skrev .. jag har klocksymbolen tänd i panelen samtidigt med oilinspection lampan.. ska bättra mig :?( mika schnellfahrer baumvelt |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Precis som på vilken bil som helst, sug ur burken och fyll på ny olja Lufta tills det kommer ny olja vid oken. ( som en del verkstäder genom åren "glömt" i accordens stress") ;) ///MVH Hasso Länk |
|
ok tack för svaren mika schnellfahrer baumvelt |
|
|
Jag vet inte vart å hur man fixar en ny tråd.. så ja skriver här.. är de någon som behövt byta bromrören bak på sin 523:a ser säkert liknande ut på de andra.. men ja fik 2:a på besiktningen på bromsrör och BMW sa att de skulle kosta mellan 4000-5000kr att laga så tänkte göra de själv någon som har lite tips om hur de är uppbyggt?? Mvh Patrik |
|
| Köp färdigkonade koppar rör hos lokala bilreservdels firman typ mekonomen el likn , de är mkt lätta att böja till samma form som gamla , det är väl inte alla rören du fått nedslag på? | |
|
nej de är de itne men de är de två bakre så de är inte så lätta att komma åt måste ju säkerligen skarva å grejja.. de är de som är böket men å andra sidan kan jag ju "knipsa" av den bit som ska skarvas å ta med in så ja får rätt längd... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.