|
|
|
|---|---|
|
Hello all!....Har haft tankar att importera en bmw länge nu men som vanligt så vet man inte hur man ska göra det.... Är ute efter en 328 coupe 97-98 men frågan ä hur man ska fixa det... Känner ni till nån bra importfirma eller person som plockar hem bilar i bra skick? Man börjar bli desperat...lol MVH Panos | |
| Använd sök funktionen så har ett antal seriösa firmor listats längre ner. | |
|
Daniel Lindgren på www.bilimporten.net. Mer seriös och engagerad importör får du leta efter. Lämnar dessutom nöjd-kund-garanti. I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
| I Karlstad har du Petra på Autoconsult. Mkt seriös firma | |
| Jag håller med AndersG, Petra på Autoconsult är seriös... | |
|
Här är addressen Länk |
|
netsix |
Var inne och kollade på sidan, men kollade man på bilar i lager fanns inte en enda? Sidan var väl inte jättepåkostad direkt, men för den skull kan hon ju vara väldigt seriös. Lite tråkigt bara att man inte kunde se vad hon hade för bilar :( /netsix |
| Innan du anlitar någon att ta hem en bil tycker jag du ska kolla runt lite inom landet. Sverige är inte så dumt land att köpa BMW i nu för tiden och man kan vanligtvis pruta mer här hemma. Det finns nog inte så mycket pengar att vinna på att dra söder ut. Men det har du säkert redan koll på. Eller så kanske du söker en speciell bil i så fall finns det ju mer att välja på i Tyskland | |
|
netsix: Jag såg oxå det nu att det inte fanns några bilar på sidan men det kanske beror på att dom håller på att göra en ny sida. Det brukar inte vara många bilar hon har (5-10st) men fina. Skulle jag anlita någon så skulle det nog bli henne. |
|
BMW Touring |
Jag vill bara säga att jag delar "elite" i hans uppfattning om Daniel Lindgren och hans bilimporten.net. Han hjälpte mig att få hem min 528 iA Touring-99 nu i sommar. Daniel är seriös och bra att ha att göra med. Kan varmt rekommendera Daniel. |
|
Håller med dig hemsida men det gäller flera seriösa.... Det verkar som de inte förstår vikten av en bra hemsida. Jag åkte till www.europabil-gbg.se när jag sett deras, tröttnade på nätsidor... De verkade så seriösa att jag beställd en 540 97-98 av dem. Har lite personlig rekommendation på Esa där. Lämnart garanti på mil Ett år på bil Krockgaranti oxå De ringer både verkstäder i s-boken och gamla ägare. Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
Killen:deras nätsida är ju inte så seriös - den fungerar inte :-). Mvh /NP |
|
|
Näää, men de kan varken sälja eller it.. Men de är j-t bra på bilar o import har jag förstått..... Det är väl därför de har funnits i tio år... Jag hittar bilar i Tyskland som de kollar upp hitills har alla varit dåliga på något sätt. De letar oxå givetvis.. De har hittat krockade, mätarfuskade, risig lack,småfel... Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
Hej Jag har handlat med Länk 2 gånger nu och har varit till 100% nöjd. Helt suverän service! Om du inte redan tagit kontakt med nån, så kontakta dom och fråga efter Lars. Mvh Hosse |
|
|
www.jarlsbilservice.com |
|
| www.processanalys.se eller www.autoclassica.se är stabila. | |
|
När jag tittade på bil hos Christer på Processanalys hösten -99 blev jag lite tveksam då inga papper från Tyskland kunde uppvisas/medföljas (förutom fzb givetvis). Jag vet inte om det har ändrats sedan dess. Istället åkte jag till BMW/München och köpte en 528iT-98. Där var det inga tveksamheter!! |
|
|
Att inte visa några alls är bättre än falska iallafall......Eller... Vill oxå ha kompressor..... |
|
Hamilton83 |
Vad heter det där BMW säljaren i Frankfurt som var relativt enorm och mycket pålitlig? |
| Jag har hört att autoclassica blåser folk...nån som hört något liknande eller har jag talat med med "fel" folk? :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.