|
|
|
|---|---|
| Nu har jag sökt i en halvtimme men inte hittat något. Ska byta stötfångare fram men jag skulle behöva veta hur man får bort den gamla. Vart sitter den skrivad? Något speciellt man behöver tänka på? Jag tänkte att jag skulle extraknäcka som plogbil till vintern :) | |
|
Du behöver 13 och 8mm hylsa. Ta bort plastlisterna fram, där bakom finns 4 st 13mm skruvar. Sitter även undertill och inne i hjulhuset, framför däcken. Peta även ur dimljusen och lossa kabeln :) Voilá .. när du gjort det gör du en *doh* va ju inte svårt.. :) |
|
|
Å andra sidan... behöver man aldrig lossa M8skruvarna (13skalle) Lossa plastlisterna förslagsvis bogserluckan först, de sitter bara snäppta på plats, utom längst ut på sidorna där du drar de framåt så att säga, nummerskylthållaren kan vara lite trixig att pilla bort. I mitten upptill på den sitter en plastplopp som ska tas bort, sen sitter fångaren med några likadana framtill, några undertill. En skruv fån hjulhuset, sen lossa dimljusen och skruva bort fästet, sen drar du försiktigt allt framåt, ta det lugnt om det sitter fast.. Men, busenkelt är det! |
|
| Lättare att skruva lös balken med 4 13mm ist för mickla loss plastnitarna som håller skalet på plats, dessutom är det ingen risk att dessa går sönder heller (om man tar lös dom 4 13mm bultarna). | |
| Men plastskalet ska ju bort ändå.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.