|
|
|
|---|---|
|
Var påväg häromdagen in till sthlm då det plötsligt började lysa en varningslampa, ett kugghjul med ett utropstecken inti. Någon som vet vad detta innebär? Har aningar om att de har att göra med automat lådan och elektroniken, men min tyska är obefintlig så.. någon ide? mvh jon | |
|
Det är väl som lådan lägger sig i sitt nödprogram? // M.v.h. Daniel |
|
|
Det är förmodligen något sådant. läste någonstans att de kan bero på lågt tryck och att det blir bra om man låter den stå ett tag. Bör jag ta mig till bmw verkstad för att få det kollat? mvh jon "Potential är bara önsketänkande så länge man inte uppfyller den" |
|
|
Självklart att du bör göra det. Men det betyder inte att det är fel på lådan. Det kan vara vad som helst tex petentiometer till ASC eller nåt annat! Hoppas det går bra. MvH Bmw 4-ever |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vanligaste orsken är låg batterispänning, dåligt batteri eller dålig laddning, men vet du att det är 100 så kan du utsluta detta. enklast är väl att läsa av felkoder och se vad det säger, fukt i anslutningsdon på lådan är också en av orsakerna som är ev det enklare slaget. ///MVH Hasso Länk |
|
Ok, de där med låg spänning kan nog vara felet, med tanke på att jag fibblat me massa slutsteg osv till stereo, nu är dock allt urkastat till fötmån för lite ban-åka. får se hur det utvcklar sig. tack tack "Potential är bara önsketänkande så länge man inte uppfyller den" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.