|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder... Är det samma oljetråg på en bmw 520 som på 525 kaross E34?? Ska nämligen sätta i en m50 motor i min e30 och måsate veta pga jag har fått tag i ett tråg och en oljepump från en 520 e34. Han som jag skulle köpa av sa att det var samma, stämmer detta? Som dom skriver på den här sidan så behöver man ett tråg från en 525:a och även oljepumpen. : Länk " Oil Pan: An e34 525i M50 oil pan will be needed, along with the e34 525i oil sump, and the e34 525i dipstick tube and dipstick (and of course an oil pan gasket). This is needed to clear the subframe and sway bar in the e30. With the e36m50 oil pan removed, you will have to remove the e36m50 oil windage tray for clearance. There is also a brace for the e36m50 oil sump pick up that has to be removed in order for the e34 oil pan to fit. Since the bearing cap bolts have to be removed in order to take the brace out, and the fact that we do not want to wait for the dealership's special ordered parts to come in, we just broke the old bracket off by bending it back and forth until it cracked off. " Mvh Simon! Mvh Simon | |
|
enligt denna sia så bör det vara samma?! E34 520i OIL PAN/OIL LEVEL INDICATOR : Länk E34 525i OIL PAN/OIL LEVEL INDICATOR : Länk stämmer bra va? Mvh Simon |
|
|
Ja det är det samma men måste stämma med års modelen dvs före eller efter 02/99 båda. /Peter |
|
|
jo men jag ska ha från en 520 94:a tror jag till min motor som är en 325 91:a.... Mvh Simon |
|
|
SHIT! skrev helt fel år! Det skulle vara 1994! Risken finns att den kommer inte att passa för dem ser inte ut lika: 325´91Länk 520´94Länk Inte samma form men mått kanske kan vara samma? vet inte... |
|
|
jo asså det passar de är bara en annan position på själva oljeuppsamlingen. de är samma block på motorerna så de passar, måste bara byta för att 325:ans oljetråg tar i e30:ins motorbalk. Mvh Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.