|
|
|
|---|---|
|
När man svänger på ratten så tar inte styrningen direkt,utan man måste ratta nån mm innan den börjar svänga. Är inge glapp eller så,och de är så pass lite att de inte spelar så stor roll igentligen,men de vore ju trevligt med lite exaktare styrning... Så hur gör man för att få bort de där? har hört att man kan spänna någonting? | |
|
Ingen expert på detta direkt men kan man ínte justera styrsnäckan på E34 bilarna? Vet inte hur man kommer åt juster bulten på V8 modellen men har läst någonstans att det ska gå. Någon som kan detta bättre? Stinger |
|
loftahammar |
Det vore trevligt med lite mer direkt styrning, tycker att det är lite störande med det glapp som finns... -=Mmm Bmw=- Länk Länk |
|
På V8 e34 sitter snäckan mycket illa till, lycka till. Tror det finns mkt skrivet om detta och kanske tillockmed ett mektips. -Phil |
|
|
De lät ju inte alls roligt...men var sitter den då? Min tidigare 525:a hade mycket mer exakt styring,så fort man rörde ratten lite så svängde de,mycket härligare att köra... |
|
|
Ja om du följer rattens riktning in i motorrummet så hittar du den under en massa grejer. Kan även vara glapp i styrleder både inre och yttre. Men jag gissar på snäckan då jag gissar att ingen någonsin orkar spänna den (på v8). -Phil |
|
| Och att spänna den är tydligen oftast en sista nödlösning, har läst en del trådar om det här på AP, och det bästa är att byta ut styrssnäckan. Och som vanligt så är de inte gratis, att söka på skroten är lite fifty/fifty, risken att få samma skit direkt eller efter en stund är stor. Dock får man ju oftast nån månad garanti, men kul att göra dubbla jobbet. | |
|
okej...men man kan ju börja med att försöka spänna den en gång,blir de samma sak efter ett tag igen får man väl försöka hitta en beg,eller bara att bita sig i läppen och köpa en ny...vad kan en sån kosta? Åter igen,var sitter den där snäckan? kolla idag men hitta inget...antingen är de ja som e blind eller så sitter den riktigt taskigt till.. |
|
|
Länk Vet inte om juster muttern sitter på någon av dessa bilder? (följ länken) Någon som kan säga vilken det är? Stinger |
|
|
Juster skruven sitter ju där nr 9 ska passa, i mitten av de 7 skruvarna som sitter i en cirkel. har för mig att det är en 15mm mutter med en insex skruv i mitten. en ny kostar väl kanske 5000:-.. minst bytte servo pumpen på min den kostade 4500 ny. köpte en beg för 500 ist.. //fredrik Mmmm Diesel...... |
|
|
Länk Länk Kanske hittar du nåt här mvh Göran Min bil Länk |
|
|
Tackar, andra länken har en bra beskrivning av V8 bilarna. En hel del jobb verkar det som men inte alltför svårt. Stinger |
|
|
Kul, Lycka till. Mvh Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.