AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.592

luktar konstigt när man slår av AC:n

va
82
vagabond
320d -02
Hej!
När jag slår av AC:n i bilen börjar det lukta ganska illa direkt. Det upphör så småningom men det är väldigt irriterande. Mikrofiltret verkar vara OK, byttes vid förra servicen för inte så länge sen
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
ibland blir det bakterietillväxt, finns sprej som du sprutar in i luftintaget.

Hör med en Bilrekondare så kan han hjälpa dig.
th
16
thrap
320i Touring -01
Virkon S som finns hos Granngården funkar skitbra och är billigt
To
16
Tommy72
E92 320xd '10
Jeg har samme problemet, lukter vondt når jeg slår av AC. Skal prøve Virkon S, takk for tipset.
Er det bare å spraye inn i luftinntaket under panseret mens viften går? Må vel ta bort filteret først?

MVH

Tommy
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Samma unkna lukt här när bara "frisk"luftsintaget är igång utan AC:n.

Var och hur sprayar man Virkon S? Medan friskluftsfläkten är på, eller med bilen avslagen?

Pe
27
Pendlarn
320d -04
Har drabbats av samma sak, någon som kan ge en lite mer utförlig beskrivning om hur man skall gå tillväga?
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Har haft liknande och fick tipset här att blanda lika delar vatten och klorin i en blomspruta, på med full fläkthastighet och spruta i blandningen i friskluftintaget vid torkararmarna. Luktar lite "badhus" i ngn dag som sedan försvinner men det fungerar förvånadsvärt bra. Har inte haft nrg problem sedan dess då det nu är 2 år sedan. Värt att prova!
va
82
vagabond
320d -02
Oj, länge sen man skrev denna - jag gjorde som resten, använde Virkon och det funkade bra.
jag har testat med både virkon och klorin men det luktar ändå skit (när man stänger av ac:n eller höjer värmen) luktar även lite med ac:n på.

Det blev lite bättre ett par dagar när jag körde med klorin men nu luktar det lika illa igen.

Det var någon som sa till mig att jag skulle kolla så det inte var stopp i dräneringen från ac:n ( dvs slangen som sitter under bilen som det ska droppa vatten ur när man kör med ac:n.

Men jag vet inte riktigt var den sitter eller hur man går till väga om det är stopp i den, har aldrig sett vatten under bilen från ac:n så det kasnske är stopp i min.

Kanske nån här som vet???

GLÖMDE:

Jag har även lämnat in den på bmw och dom körde något medel i den men det försvann inte utan luktade samma efter ett par dagar.

Har även bytt mitt microfilter
su
174
super-dan
116i - 06
Pjotor, kolla så att källan till lukten inte är från något annat i bilen. Jag har hittat mycket konstiga saker i bilar som har gjort att det har konat "mumma" genom åren... Dock har en Virkon-kur alltid fixat odören från kliman.
Jag är 100 på att det iallafall kommer från ventilationen, när man stänger av ac:n, och det hetaste tipset hittills skulle vara att det var stopp i dräneringsslangen, jag har ju dock inte kollat upp detta än?

Kanske en död råtta i ventilationen =)

Någon med fler bud???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.