|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Efter att ha varit och tittat på en M5 som föll mig i smaken, som tyvärr nu är såld, letar jag reda på en ny. Jag har surfat runt i forumet och fått en massa bra info, om just M5, Tack! Jag var inne på blocket och hittade den här M5:an och vill veta lite vad ni andra tycker. Jag har inte varit och tittat på den, eftersom jag är lite tveksam. Men eftersom prislappen inte var särskilt hög tänkte jag att det kunde vara bra och få ta del av andras åsikter. Länk Mvh/Robin | |
|
Till att börja med så kan man ju fråga om du vill ha en M5 som är i väldigt fint skick eller bruksskick? Bara av att dömma av bilderna så ser jag direkt att det är felvända sidoblinkers. Inga värre fälgar, inte original heller för den delen. Har väldigt svårt och tro att det är 340 hk i den (chip ger inte så mycket, förstör snarare motorn vid övervarv). Tycker mig se en nyans mellan bakdörren och framdörren. Sportstolar är standard! Bilen har rätt front, precis som 89-90 ska ha. Sedan säger ju priset ganska mycket, inte så mycket att förvänta sig på så billiga M5 E34. Bara att bedömma själv om man vill ha den eller inte! //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
Stekaren |
Det finns inga 340 kusar i den kan jag säga dig, ett chip gör inte så mycket som ökad borrning och slag samt större ventiler etc som gör att 3.8an får 340 hk. Bilen saknar orginalfälgar(dem som sitter på är inte eftertraktade) , ej orginalblinkers(lätt fixat) haft en ägare per år i snitt sedan den blev importerad, antagligen vinterkörd då den har vinterdäck. Miltalet tycker jag inte man ska ägna sig så mycket åt, bara den är servad. Sen så kan jag inte säga så mycket mer med annonsen som bas. Åk och kika. |
|
Tycker den ser ganska matt ut i lacken på några bilder. Sedan ser det ut som att det finns en nyansskillnad mellan fram och bak dörren. Tyder på att den är omlackad eller på annat sätt reparerad. Kan ha varit krockskadad. Men det kan ju vara bilden som luras oxå. Den har gått ganska långt, men kolla serviceboken så att den är servad som den skall. Viktigt att inte slarva med oljebyten på en sådan motor. Annars är det det galma vanliga. Läs begagnatguiden: Länk |
|
| Jag har en M5a 3,6L med 3,8L -95ans avgassystem med kattarna+itsfun chip,jag körde med nöd o näppe ifrån 3,8L på motorvägen,det va inte mycket men ändå,itsfun chipet verkar fungera ganska bra? | |
| Då ska jag sätta på M5 e60 systemet och skaffa en streamer till framrutan så kommer jag köra ifrån M5 e39. Eller? Ja just det, måste chippa bilen oxå så jag varvar sönder motorn. Aluvinge ger väl en del oxå? | |
|
Sedan så beror det lite på förarna samt hur friska exemplaren är. Med friska motorer ska inte en chippad 3,6 köra om en 3,8. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
Gemini__ |
Instämmer, att en 3.6:a med dessa modifieringar kör ifrån en frisk 3.8 stämmer inte. Mvh: Thomas |
|
Perf: Ha Ha Ha ja man kanske skulle göra de. Ne skämt o sida. Personligen skulle jag passa mig för chippade M5:or. Inte bra för dessa motorer om de får varva mer än de gör orginal. Säkert mång nu som kommer ble purkna av mitt uttalande. Av bilderna att dömma så ser de ut som om den är delvis omlackad. Varför? De kan man ju fråga sig varför. Kanske ovanligt mycket stenskott eller i värsta fall krockad. Åk o titta om du inte har allt för långt o bilda dig en uppfattning om bilen/säljaren men titta på ett par innan du slår till. Då kommer du kanske se skillnaden mellan vilka som är värda pengarna o inte ///Micke M5:an Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.