|
|
|
|---|---|
320-325 |
hej. håller på att förbättra prestandan en hel del på min 525tdsa 96´´ e34. jag håller på att byta följande. .mekanisk dieselpump från 524td .öppetfilter (mest för göra plats för annat grenrör samt turbo) .annan turbo .större ic (orginalet är ett skämt) .större ic rör diesel behöver mkt luft. kanske nåt man glömmer men det som oroar mej är att vad jag har förstått av sökfuktionen så tål inte tds automaten så mkt.. men jag skulle vilja veta mer exkat .. hur många nm samt hk men framförallt nm. en siffra jag har hört är 320nm men det låter VÄLDIGT dåligt med tanke på att det sitter m3an växel låda på tds manuell. varför skulle då automat versonen tåla max 320nm. ? lådan på min kom jag inte ihåg vad beteckningen är men den är 5växlad med ekonomi läge samt sport o vinter. jag har planer på att spränga 400nm gränsen på min tds. mvh johannes ÄGER LAGLIG TURBO BMW |
|
Tror att dom är riktigt kassa byt till manuell istället dom hållet ett tag... jag har ju vridit av ett par lådor asså inte att dom är slitna utan att bottenstocken är avbruten men det är ju lite vrid då men köp en manuel ist.. ett tipps bara Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
320-325 |
okej.. seegt menar du bottenstocken på atomaten då eller?? finns det ingen tåligare diesel atutomat som passar på m51?? vad tål den mauella lådan för vrid då? mvh ÄGER LAGLIG TURBO BMW |
|
länge sen nu :) Näe jag menade att den manuella låda bröt sönder bottens stocken och jag har ju samma som 528 e28 och du har ju lite nyare låda... men automaten är kass Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
320-325 |
okej du menar att på din tds så sitter 528an låda och den knäckte du? men den är väl ganska stark?? eller väldigt stark? kan man slänga på bensin manuella låder på dieslar? ÄGER LAGLIG TURBO BMW |
|
jag har ju m21 diesel i min har ju en 324tdi88a ja jag har knäckt den starka 528 lådan dom är väl starka men när momentet kommer så vrider man sönder den.. Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
320-325 |
tjeena inte dåligt att vrida sönder en sån låda med en lätt E30 du måste ha grejat ordentligt med dieseln.. ?? vad har du gjort? respekt är det iaf.. mvh ÄGER LAGLIG TURBO BMW |
|
det är större turbo stor ic... mycke ladd.. men ven lådan kanske inte var så bra vet ej Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.