AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
457

17" till min 120i

Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Tänker köpa 17" till min 120i, är det bara att sätta på fälgarna så är allt frid och fröjd eller måste bilens bak/framvagn ställas in, man vet alldrig med nya bilar, min bil levererades med 16tum. Det kommer inte vara drastiska dimensionsförändringar på däck, vill inte påverka komforten allt för mycket. Det är nog bara att det är en tum större fälgar.
Fr
37
Fras
325i Sedan -94
det kan väl aldrig skada att göra en hjulinställning, vet inte om det "behövs" men brukar ju inte vara så dyrt och du kan nog spara lite däckslitage på det.

///Fredrik

He's going the distance
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Man ska väl inte behöva göra hjulinställning för att man byter hjul?
Skulle man då göra hjulinställning efter varje byte till vinterhjul t.ex?
//
131
///puh
525ia m-sport -01
Du behöver inte göra en 4-hjuls inställning bara för att du byter till större fälgar.
Men det Fras syftar på att det är lite tjatigt och köpa nya däck om hjulen snett då däcken slits ut bra mycket fortare än vad dom skulle gjort med korrekt hjulinställning.
Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Vad jag tänkte på är att om man beställer en bil och man har valt att den ska levereras med 16tums hjul så kanske optimeras bilen redan i fabriken för just den dimensionen. Nu är frågan om man nu byter till större hjul kommer det påverka bilens beteende på vägen. Kanske en idé att höra med BMW och se vad de säger.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.