|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Nu är sommarn här och bilen som är cosmossvartmetallic ser inte så rolig ut i solen. Undrar som rubriken lyder vilken firma som är bäst? Jag vill göra lackskyddsbehandlingen med polering osv. Sedan undrar jag även, innan jag lämnar in, om jag ska fylla i stenskott? har en hel del på huven, eller kan dom kanske göra sådant också? Ska även montera m.pkt och undrar eftersom detta skall lackeras hur länge jag måste vänta innan detta kan lackförseglas? Mvh: Jimmy | |
|
Hej. Jag rekomanderar Ditec. Dom är bra och väldig duktiga. Har alltid använt dom på alla mina bilar. Du måste vänta 3-4 veckor efter lack, innan du kan Ditec behandla dom. |
|
alex_328 |
1 .)Ditec ! 2.) permashine 3.) mr cap ! |
|
Ditec helt klart! /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
Har haft Ditec på mina tre senaste bilar och varit mycket nöjd. Den senaste bilen är bokad för Ditec i övermorgon. ___ //Ulf |
|
|
Ditec, Stockholms Bilvård 086650810 är bäst i länet enl min åsikt. De kan även fylla i stenskott om du lämnar med färg. Vänta 1 mån efter lack för säkerhets skull. Tänk på att slänga på stänkskydd de gör mkt för att motverka blästringen av sidokjolarna. Mvh Asken |
|
|
Tack för feedback! /jimmy |
|
Lars Jakobsson |
Hoppsan, jag som trodde att Mr Cap var duktiga... Nån som kan motivera valen? Lars Min älskling: Länk |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Jag är ju inget proffs, men ska inte vattnet "pärla" sig efter en lackbehandling? Det gjorde den inte efter Mr. Cap för mig. Sedan är jag inte helt nöjd, men det kan lika gärna bero på att Carbonsvart är en väldigt svår färg. Jag tycker den blir smårepig fort, det räcker med att visa ett sämskskinn så blir det smårepor. Fast DITEC kanske blir likadant, jag har helt enket inget att jämföra med. För de 6000 kr som Mr Cap kostade så ska det vara perfekt, men jag tycker generellt sett att det är alldeles för mycket pengar. Mvh Johan |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag måste naturligtvis tillägga att underarbetet gör mer för resultatet än vilket medel som ligger på. Så gå på rekommendationerna i just din stad! Mvh Johan |
alex_328 |
Ditec gör bästa jobbet helt klart . ditec är ett tveklöst val |
| Är det inte svårt att avgöra om Ditec eller Mr. Cap är bäst utan att jämföra just två ställen? Det har ju en avgörande roll hur bra underarbete firman gör och det lär ju vara rätt unikt för varje firma... T.ex. är ju Stockholms Bilvård en bra firma, men skulle de varit Mr. Cap så skulle de fortfarande varit lika bra! | |
|
Egentligen är det ju två saker man ska jämföra. Först är det ju förarbetet med polering vilket till väldigt stor del beror på personen som utför arbetet. Nästa del är ju själva lackförseglingen och där har jag hört många som säger att Ditec håller längre än MrCap. Har aldrig personligen testat MrCap då jag blev rekomenderad Ditec av ett flertal första gången jag skulle få en lackförsegling gjord. En av mina fd bilar (en Volvo;) vad Ditecbehandlad sedan den var ny och när jag sålde den 3,5 år gammal med 7500mil så var lacken som ny vilket också spekulanter på bilen kommenterade. ___ //Ulf |
|
|
Ska hämta min 320 i morgon eftermiddag från Ditec. Ska bli spännande för den har nog inte fått så mycket putsning på sina 3 första år och 13500mil. ___ //Ulf |
|
|
delade åsikter, men Ditech verkar ju bäst enl. er :) betalar jag 6000kr så ska fanimej vattnet pärlas, och den ska pärlas länge! är det så att lackförseglingen står emot stenskott? Och kan man vaxa som vanligt på bilen utan att förstöra lackföseglingen? vad är det som sliter på lackförseglingen? Mvh: Jimmy |
|
|
Jag skulle boka hos Stockholms Bilvård idag, men det är 4v väntetid och dessutom hade de stängt V27 vilket innebär att det får vänta till hösten (går på semester v28) eller göras någon annanstans. STHLMS Bilvård har 20% rabatt just nu också. |
|
|
4 veckors väntetid? Det går bra för dem nu om de har så pass många uppdrag uppbokade, skoj! |
|
|
Jimmye: är det så att lackförseglingen står emot stenskott?=Nej Och kan man vaxa som vanligt på bilen utan att förstöra lackföseglingen?= Med lackförsegling skall/behöver du ej vaxa. vad är det som sliter på lackförseglingen?=Borst tvättar , dina egna handtvättar(dock ej kraftigt) naturens påverkan typ surt nedfall m,m |
|
| acey: Vill bara kommentera det om rabatten, 20%rabatt på nybehandling av DITEC om bilen är under 6 månader gammal. Gäller bokningar juni ut. Mvh J.Sandell :-) | |
| har för mig att Ditec och Mr. Cap är grymt giftigt för naturen och att personalen som jobbar med dom medlerna utsätts för stora risker. | |
| storalillen: Har du en verifikation på detta någonstans kring något du läst? Vore givetvisbra att kontrollera. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.