|
|
|
|---|---|
samke |
såvitt som jag vet har väl e34 nya speglarna sedan 93, och breda grillen till v8 kom väl också 93? men denna 530 har breda grillen men inte nya speglarna. något jag missat?? Länk blev lite nyfiken bara... |
Juhas 530i |
Ja, den verkar ha de gamla speglarna och de nya speglarna kom som sagt 93. Sen är den väl typ 20k för dyr. Mvh Juha |
samke |
jo, vart som sagt lite nyfiken bara. kanske något som ägarn själv fixat?? |
|
Alla V8 modeller hade de nya speglarna från fabrik. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Hm....Tror de va lite si o så när de nya speglarna kom...Har för mig de kom nån gång i slutet av 92. De flesta bilar av årsmodell -93 borde ha fått de "nya" speglarna men jag vet att det var lite si o så me den saken. Har för mig ämnet varit uppe tidigare! |
|
|
M5 bytte mycket sent till 1993 årsmodell, 20 Jahrebilarna är till exempel 92: or trots att dom är byggda i okt-92, där vet jag det varit diskussion, den har jag däremot inte hört om andra E34: or. Medan denna 540iA "den tredje byggda överhuvudtaget, och den första serietillverkade" Länk är byggd juni-92 VINnummer GF00002, jag har en bild på GF00005 även den byggd juni-92 båda dessa bilar har nya speglarna, tyvärr saknar jag bilder på dom 4st byggda mars-92 530iA/540iA, 530 bilarna har varit utannonserade, en förra året på e34.de, men ska jag gissa har dessa bilar dom nya speglarna. Alla V8modeller har inte nya speglarna från fabrik, ett mindre antal har i stället M-speglar, se den Dakargula 540iM/6 i min blogg som exempel. Mvh Stephan |
|
|
Just den 540ia som du länkar till stephan var jag spekulant på för ett par månader sedan. Dessvärre var bilen i mycket sämre skick än lovat och säljaren uppträdde mycket oseriöst och tyckte att det var för besvärligt att ta fram serviceboken. Kul att se att han fortfarande har kvar bilen, det var ingen vacker syn. Dimljusen saknas och tittar man in genom hålen där dimljusen ska sitta, ser man att vissa plåtdetaljer är skeva/deformerade, troligen smälld framtill. Är någon spekulant på den bilen, så leta vidare. ___ Bilbloggen: Länk |
|
Juhas 530i |
Men tråden handlade om en 530 från -94 som har gamla speglar. Kan dom vara fabriksmonterade eller är dom bytta? Mvh Juha |
|
De är bytta! Alla V8 modeller som inte har M-speglar, har de nya speglarna. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Speglarna på 530: in är bytta, hela bilen är underlig, eller vad sägs om byggd nov-92 "GE14453" och den skulle vara en 94: a? Här ligger en hund begraven, i hopplockad av flera krockade bilar? Men varför har SBP/VV registerat den som 94:a? Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.