|
|
|
|---|---|
alex_328 |
Allt började när jag skulle hem till min tjej i går.! Jag kör ut bilen fråg garaget o kör kör hem till henne. (4 km) när jag kommer fam hör jag något konsigt pusade ljud som kommer från vänster bakdäck , punktering Typiskt Har antagligen kört på ett litet spik eller något av den formen . det tråkiga är att jag köpte bilen för 1 vecka sedan crika o jag fick helt sprillans nya sommardäck falken däck ( 205-55-16) Jag satt på reserdäcket i vanlig ordning , tänkte att jag får köra på det tills måndag. Nu till frågan! ska man köpa ett nytt däck, eller ska man köra in till Däckia eller någon däckfrima o be dem laga punkteringen till en lägre kostnad. Nu till fråga nr 2 ! Hur bra håller det om dem lagar punkteringen i däcket ? hur fårt kan man köra ? o hur länge ? finns det några "risker" .. Vad hade ni Gjort ? |
|
Laga punkteringen, det kommer att hålla som om du aldrig haft punka. Onödigt att köpa ett helt nytt däck bara för en punktering. Keep Your Distance! |
|
alex_328 |
Clubsport ! Antar att dem sätter någon form av "gummi plupp" eller hur dem gör .. men hur blir det med tiden när dem lagat det håller det lika bra som ett nytt däck.. när däcket blir sitet ? Finns det ingen risk för att tätningen går sönder ? det blir väll tryck i däcket när man kör fort |
|
Dom brukar sätta dit en gummi plupp ja, det ska inte vara nått problem även när det är slitet. Körde med ett lagat däck ända ner till 2mm mönsterdjup utan problem. Men fråga ett par gummifirmor för att vara helt säker. Keep Your Distance! |
|
alex_328 |
läste något om att dem inte lagar högstisets däck ! p.g.a risk .m.m har ZR däck :( |
|
Inga problem, de sätter i lagningen inifrån ihop med en förstärkning. så kör på du. mina ZR däck sa de inget om iallafall, och jag frågade speciellt om det. |
|
|
Är däcket nästan nytt så be dem sätta en lagningn innifrån. Annars funkar plugg helt okej, billigare och snabbare dessutom. |
|
alex_328 |
Hålet är lika stort som ett litet spik har åkt i däcket .. så det är väldigt litet får köra till däcka imorgon och be dem fixa det för en slant .. |
| Inte dyrt alls, tror jag fick betala 150 för att få ett däck reparerat. Och vad jag har hört så ska det hålla mkt bra. | |
| har du helt nya däck, så har du garanti. bytt ut den. | |
alex_328 |
köpte bilen privat av en polare som satte helt nya sommardäck till mig. om dem lappar ihop däcket håller det då i 200 km /h ? |
| mitt vinterdäck hade punka när jag drog fram dom i höstas. Åkte förbi en däckfirma som tog 80:- för att laga det tog ungefär 5 min. Inga problem alls körde hela vintern och det tappade inte trycket mer än dom andra däcken. Klarade både rallykörning och fortkörning (200+) :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.