AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.488

Motorvärmare, eluttag

Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Har funderat på en sak....
Har 1-serie fabriksmonterade motorvärmare eller måste det eftermonteras. Vet någon hur mycket kan kalaset gå på.
Det är nämligen så att det är ganska lång garagekö så ettan kommen nog stå ute en vinter.
Är det värt pengarna tror Ni.
Det kanske inte behövs med tanke på att det är så pass bra motorer i nya bilar som inte slits i lika hög grad som äldre motorer, dessutom har motorerna helsyntetsoljor i sig som har mycket bättre egenskaper än andra vanliga basoljor. Vad tycker Ni?
Mvh
/Tomas
Inga motorvärmare fabriksmonteras vad jag har hört iaf. Det är säkert en bra att använda en motorvärmare, även för nya motorer. Motorn mår bra, värmen i kupén kommer snabbare, möjlighet till elektrisk kupévärmare dessutom, miljön mår bättre, förbrukningen minskar osv. Svårt att se nåt negativt här, bör vara prisvärt också, dvs man får igen investreringen på sikt.

FP
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
De klart de behövs.. Bilen och du mår bra av värmen !
Tänk på miljön ! De kostar 4-5000 monterat hos BMW
ba
92
badboy81
120i -06
Tror det var 5kkr det kostade med motorvärmare och uttag i kupén.
Vet inte vars ni bor, men iaf här i luleå så var det inte mycke att fundera över.
Det är inte kul att sätta sig i en -20grader bil när den kunde ha varit plusgrader i den istället.
Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Då så, då bahövar jag inte fundera längre.
4-5000kr är inte så farligt. Man får ju pengarna tillbaka, håller nog med alla Era synpunkter.
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Hofeistos: Har du monterat en motorvärmare i din 1-serie? Funderar på det själv men det är ju inte direkt snyggt med uttaget utstickandes, eller det går kanske att lösa på ett estetiskt snyggt sätt?
Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Det vart inget med det. Fick garaget snabbare än beräknat. Det gällde förra bilen (120i E87).
Tyvärr har jag inte hunnit titta på alla alternativ så att jag kan ge dig lite råd.
Min tanke var att sätta uttaget mellan ribborna i frontgrillen eller i en av nedre luftintagen i fronten. Jag hoppas att du hittar något som du kan vara nöjd med. Lycka till.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.