|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått rådet att jag måste byta hjullager innan jag reser, jag ska köra drygt 150 mil. Varav 50 avverkas redan på måndag. Jag undrar om någon har, kanske hemma, eller vet något ställe i göteborg som man kan få tag på mutter av rätt slag till hjullager bak. Skruven ska vara följande: M10X1X21-10.9 Reservdelsnummer: 33 32 1 093 661 Vore mycket uppskattat om någon kan tipsa mig om var man kan köpa dessa skruvar. Alternativt om någon råkar ha sådana hemma som jag kan få köpa lite snabbt imorgon. har prövat på mekonomen, men de har inga skruvar i sin hjullagersats (trevligt!). BMW hade stängt idag, också typiskt! Så jag har bara ett desperat försök här att få tag på skruvarna. /Hammar | |
|
RÄTTELSE! Skruven ska vara följande: M10X1X31-10.9 Tack. (Är lite stressad just nu) /Hammar |
|
| Varför skall du byta dom skruvarna??(åtgår 4st per hjul) | |
|
Man ska/bör helst inte återanvända de gamla vad jag vet. (Nya rekommenderas) I absolut värsta fall kanske man kan återanvända, om skicket tillåter, men jag vill helst skaffa nya. /Hammar |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tror inte det blir några större problem att återanvända de gamla! Klarar dig nog med att byta dessa efter din resa om dessa inte var våldsdragna innan byte av lager! MVH Patrik |
|
M635 forever: Tack, hoppas bara jag slipper använda de gamla, men som du säger - de kan bytas sedan när jag kommer hem, förutsatt att de gamla är i så pass bra skick. Men under tiden, om någon har skruvar liggande eller vet var man kan få tag i några så hör av er. ;-) /Hammar |
|
|
Skruvarna såg mycket bra ut, lite erjade huvuden men inte alls farligt. Det gick bra att använda dem i alla fall. Nästan så man borde låta dem vara kvar ändå. Men hur som helst, allt är Ok, så nu kan jag åka och köra "fint" igen. ;-) /Hammar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.