|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om det är lätt att byta de svarta listerna runt om bilen till lackerade sådana? Och i så fall, var kan jag köpa lackerade? Passar listerna från nyare modeller? Mvh | |
| Jag tror dessa fanns till E39 from 09/2000 och de bör passa då de sitter med samma klips som de äldre , nya köper du ju självklart hos bmw och begagnade på skroten men det skulle jag inte rekommendera då de lätt blir vågiga om de suttit hårt fast på bilen de kom ifrån samt att det kan vara svårt att hitta i din färg. | |
|
Hur är det om man låter en lakeringsverkstad lakera de listerna som sitter på? Vad kostar listerna? |
|
|
Själv lämnade jag in mina befintliga lister på lack. Blev kanonbra. :-) Vill man behålla sina orig. lister för att kunna återställa till original kan det vara bra att skaffa en andra uppsättning. Då kan man lacka dessa. Annars är det ju ingen mening med det. Det bästa är att lämna in listerna på lack, om man inte vet vad man sysslar med. Plast skall grundas med speciell primer innan lack för att färgen skall fästa ordentligt. Tyckte inte det var några problem att få lös listerna, bara man är försiktig/tar det långsamt så är det inga problem. Visst fick någon av listerna någon mjuk böj, men det vara bara att försiktigt böja tillbaka så syntes det inte längre. Bilen kändes mycket fräshare efter denna operation. :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.