|
|
|
|---|---|
|
Är det möjligt? Får den plats? Baksätet är ju inte direkt stort misstänker jag, men går det å få dit den bakom passagerarstolen? Om man skjuter fram passagerarstolen? | |
| Rätta mig om jag har fel,men bakåtvänd bilbarnstol ska väl placeras i passagerarsätet fram,för främre passagerar/förar stol kan ge vika vid en kollision samt att bak i en cab är väl rätt blåsigt att ha en unge eller? tänker bara på ungens bästa. | |
|
Bakåtvänd barnstol kan placeras fram om airbagen är urkopplad. Annars kan den med fördel sitta bak. Om framstolen viker sig vid krock eller ej låter jag vara osagt då jag inte känner till nått fall där det hänt. Å när pojken sitter i bilen, om det nu går å ha en barnstol i bilen, så åker givetvis cabben upp när man ska åka lite fortare. |
|
| Är tacksam för nått svar, så jag vet om det är ngn idé å ens kolla på en sån bil. Finns nog flera här som har cab. Kanske med bilder på baksätet. Hittade en bild på 328 Cab´s baksätet. Är det lika stort/litet som i 325 cab´s? | |
|
328 och 325 har samma kaross, både e36 och e46. har faktiskt aldrig testat bakåtvänd barnstol i min cab, rättvänd stol i framsätet funkar, men familjebil är nog de sista ja skulle vilja kalla min bil iaf. ta me dej din barnstol å åk å kolla på en cab å testa själv, de e nog de bästa råd ja kan ge! mvh crille |
|
|
I värsta fall kan man ju kanske sätta den i framsätet, med urkoppling av airbag som följd. Säkert dyrt... Bilen som jag kikat på finns 26 mil enkel resa ifrån mig. Så det känns lite dyrt å sitta å åka med min törstiga 540 för å kolla det. |
|
| Å det e tydligen skillnad på cab å cab. Om man kollar här på sidan över medlemmarnas bilar, så verkar det som om vissa har nackstöd i baksätet medans en del inte har det. | |
|
jovisst, men de e åxå skillnad på sedan å sedan åxå, utrustningen! har bilen överrullningskydd så sitter de garanterat nackstöd i bak, däremot är de inte säkert att bilen har överrullningskydd bara för att den har nackstöd. å min egen åsikt är att nackstöd i bak är inge snyggt, men de e ju bara va ja tycker...;) |
|
|
OKi. Då vet jag. Man kan ju som jag skrev tidigare alltid sätta stolen fram. haack! Vet du vad det kostar å koppla ur airbagen? Å jag ser att du har en 325 Cab. Vad ligger bensinförbrukningen på på den? |
|
|
när de gäller bensin förbrukningen är de ju väldigt individuellt och beroende på körsätt, men ja har lyckats köra min på 0.76 vid långfärd å låg hastihet, och som mest tror ja den legat på 1.2-1.3. går den på litern blandad körning så är jag nöjd. airbagen är de väl bara att rycka säkringen till? tänkte på de...de lär väl finnas nån annan cab i närheten där du bor..ja menar, de behöver ju inte köpa bilen bara för att testa barnstolen? mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.