AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.539

Byte till beige-skinn i min e39. Passar det till svarta golv?

Har hittat en sats med baksäte och sportstolar i beige skinn.. till e39an alltså (touring) för 10k. Är det prisvärt?

Har allt svart i bilen just nu. svarta golv, svarta dörrsidor, svart panel osv... grått tak iofs..

Tycker ni att detta skulle ha passat i min bil? eller måste jag ha tag i dörrsidorna också?

Svart och beige? för mycket kontrast eller rentav snyggt?
bm
304
bmwtouring
523i touring -00
kolla på Janne (autopowers) profil, han har bytt till ungefär det du tänket göra, det är snyggt enligt mig, men smaken är ju som B**en...

//Martin
är han medlem i crew eller hur hittar jag hans bil? heter han bara janne här på forumet?
Det passar utmärkt och blev skitsnyggt. Det finns som original (beige m svarta mattor och svart dekor) men är ganska ovanligt. Tror nog att 90% av alla ljusbeiga skinnklädslar är beige/beige. Det går att bara kasta i grejerna men gör man sig lite besvär blir det snyggare. Läs mer i bloggen: Länk

Bilder finns en bit ner på: Länk

Det som jag inte lyckades med var dörrsidorna. Dom hade jag helst haft svarta med beige skinninlägg, men det gick inte att lösa. Kollar lite löst efter rätt dörrsidor, men chansen är nog rätt liten att hitta. Och det ser inte på något vis galet ut med helsvarta dörrsidor. Som folk säger, "det är nog bara du som tänker på det". :)

Lycka till.

Mvh
/Janne
Janne: Snyggt... Hur fick du tag i din inredning? Vad fick du ge? Verkar 10k som ett lagom pris?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Tycker det verkar lite dyrt då man kan få elstyrda sport stolar i alcantara för 5000kr kompl F+B
Inte bmw-org stolar då? Vill ju att baksätet ska vara i samma material som stolarna givetvis..
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jo original som sitter i M-utrustade E39.Givetvis samma modell på F+B
Hewi vart köper jag detta? Till kombi...
m_johan84: Jag köpte min inredning genom kontakter. Tror skrotarna tar runt 7.000 för en skinninredning i hyfsat skick. 10 låter en smula mycket, särskilt om det bara är sätena. Fast sportskinn i bra skick växer inte på träd.

Jag tror Hewi menar inredningen som är till salu på PowerBörsen: Länk
Det är till en sedan så baksätet passar inte. Inget fel på alcantara men inte är det skinn. Annars håller jag med om att det är bra pris.

Jag skulle nog för övrigt ställa mig tveksam till att köpa elstolar, om jag inte visste att det gick att få det att fungera med en rimlig arbetsinsats. Jag har själv bytt till elstolar på en gammal 7-serie och det var busenkelt, men jag tvivlar på att E39an har lika enkel lösning av strömförsörjningen. Dessutom sitter det minnesknappar i dörren på bilar med elstyrt och det skulle förvåna mig om det finns kablage framdraget. Allt går naturligtvis, men det är ingen barnlek att rota i elsystemet på en E39.

Det finns inte ens framdraget för värmestolar i bilar utan, och jag ser inget sätt att få det att fungera och se ut som original utan att bygga om halva bilen. Knappsatspanelen är helt annorlunda vad gäller elanslutningar och den passar inte ens i panelen fast det ser ut som att den skall göra det när man tittar på den. Får eventuellt bli en fulkoppling med dold strömbrytare till vintern.

Mvh
/Janne
7k skulle jag ju kunna tänka mig helt klart... Har gjort flertalet förfrågningar på fbt.se nu och får se imorgon när folk börjar att arbeta igen.

Om nån som en annons på skinn, såväl komfort som sport... tveka inte att kontakta mig då...

Problemet är att när man får en idé så släpper inte den i hjärnan föränn den är förverkligad...

:)
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Janne: Snygg kombination av svart/beige i din bil. Har själv en saphirsvart 540 med ljusgultskinn men med svart i fotutrymmet, mattor, baksidan av förar/passagerarstolen samt antracitfärgat innertak. Har fått mycket beröm av bl.a. Besiktningsmän, däckkrängare, lackvårdspersonal (Ditec) samt folk som bara gått förbi :) Enligt mig en mycket lyckad kombination av färg, den helsvarta skinnklädseln är ok men känns lite mörk och dyster i en svart bil för mycket svart helt enkelt. Den ljusgråa tycker jag är anskrämmligt ful (inget illa ment till dem som har den, bara personlig tycke:). Så när denna bil dök upp, var det bara att slå till:)

m_johan84: Satsa på skinn inte alcantara. Skinn är lättare att hålla rent samt känns lyxigare:) Du kommer inte ångra färgkombinationen. Ang. pris så vet jag inte riktigt vad man kan vänta sig, men det verkade de andra i tråden ha bra koll på.

Lycka till.

Vh/Kermit.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
m_johan84: Hittade denna 540 kombi med samma färgkombination som min bil, lite insperation kanske:)

Se bild 3------->Länk

Vh/Kermit.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Den uppsättning jag refererade till säljs här på powerbörsen men det är till en sedan , tog bara upp som en pris jämförelse , grodan kermit:Skinn är kanske lyxigare men är kallt på vintern och svinhett på sommaren samt halt , Alcantara är inga problem att rengöra då det är ett syntet material samt att det är mjukt och skönt mot kroppen fast med bra "grepp" i men smaken är som baken och man skall välja det man själv vill ha.
Po
146
Powerkillen
BMW 330d Cab -07
Porsche Cayenne
Hej!

jag har hellbiege i min bmw ..se bild för insperiation.

Länk
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hewi: Visst smaken är som baken, men jag tycker nog ändå att skinn är lättare att hålla rent än alcantara. Visst är det varmt på sommaren men inte så farligt med tanke på att det är ljustskinn inte svart. På vinter upplever jag inte att det är "kallt" men det är klart jag har ju stolsvärme:)

Powerkillen: Mycket snygg, sober kombination i din 318 individual. Var klädseln en individual option?

Vh/Kermit.
Po
146
Powerkillen
BMW 330d Cab -07
Porsche Cayenne
Grodan Kermit: Japp stämmer klädsel är individual option..lacken är en montreol blå eller hur det nu stavas.. tog långtid innan jag hittade en sådan och tillslut då i tyskland..enda jag saknar i den är en naviagtor vilket jag letar efter på ebay...mkt nöjd med den bra bensinförbrukning dock tråkigt att försäkringsbolaget räknar den som sportbil dåd en är 2 dörras.

Länk
Fick svar ifrån två av skrotarna idag... den ena vill ha 10000:- för inredningen och den andra 12500:-.. Riktiga ockerpriser för klädslar ifrån bilar som är tillverkade 97 och 98.

Nån som vet hur prutmånen är på skrotarna?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.