|
|
|
|---|---|
|
Jag har just införskaffat mej en E39 525iA Touring. Suverän bil! Har bara ett litet problem. Yttertemperatur såväl som ACC visar graderna i Fahrenheit istället för Celsius? Hur ändrar jag detta? Tack på förhand grabbar! //Oscar | |
|
När jag lekte med klman på mn e46 så märkte jag att när jag höll inne en viss knapp ett par sekunder så växlade den mellan Celsius till Farenheit. Mnns dock inte vlken knapp det var. Det e bara till att prova, så ska du se att de fixar sig =) // M.v.h. Daniel |
|
| Har du TV/Nav så ändrar du dessa värden i menyn, annnars så måste det ändras via diagnosuttaget. | |
|
Ja, det har jag inte. Men då blir det lämpligast att göra detta på BMW alltså? För jag kan inte ordna det bara genom att trycka på en knapp eller så? Mvh Oscar |
|
| menar såklart NEJ det har jag inte ... :P | |
| Antingen en Verkstad som har "BMW Dator" eller hos någon med CarSoft interface. Har du vägarna förbi Huddinge kan jag programera om den åt dej :) | |
|
Testa o håll in trippelmätarknappen några sekunder... kanske längre, kommer inte riktigt i håg men det funka på min e39:a... Det stod nåt i displayen men pixlarna är ju inte riktigt 100%igt så jag vet inte vad det stod... men det bytte mellan Celsius o Fahrenheit.... |
|
| hej van-! lossa minus polen en halv timma,o sedan tillbaka med det.så blir det celsius,funka på min väns bmw -00 mvh dicka.o. | |
| Tack för de bra svaren! Var dock på BMW igår och det gick på typ 10sek för dom att ordna. Det behövdes för övrigt varken "BMW dator" eller CarSoft utan han gjorde som Robban 29 beskrev i ett tidigare inlägg. | |
|
Provade med tändning tripp intryckt och då kom test: upp. Ställde om F/C på MFD'n under SET. Undrar vad TEST: innebär? Såklart TEST med ca. 10 fall, men hur göra och vad ger det. |
|
|
Läste tråden pga samma problem men hitta lösningen på annat ställe. Så här simpelt var det på min 530 -01 Håll inne tripmätarknappen och vrid tändningsnyckeln får 0 till 1 och tillbaka till 0 och släpp knappen därefter. När du vrider på tändningen igen har du bytt mellan F och C. // Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.