AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.487

BMW Lackskyddsfolie

or
725
oreo
323i -85
När jag gick igenom tillbehörskatalogen till e87 såg jag att BMW har börjat sälja lackskyddsfolie till front mm. Är det någon som monterat denna?

//Örjan C
Ji
84
Jidde
120d -06
En fråga bara. Vad är lackskyddsfolie?

Har förstått att den skyddar lacken på nåt sätt, men vad, eller hur fungerar det?

Tyckte jag såg att det kostade nån tusen att lägga på, men räcker det inte att DITEC behandla bilen.. Iof så är det ju bara ett ytligt skydd och gör att bilen blir mer lättvättad.. men det har jag kört på mina tre sista bilar och tycker att det fungerar bra.

Be mig inte att fråga min BMW säljare om lackskyddsfolie. Han verkar mest gissa på allt jag frågar.. :)

or
725
oreo
323i -85
Det är en tunn plastfilm som sätts fast ovanpå lacken för att skydda från tex stenskott och repor. Jag hade Clearshields film på min förra 530d och det fungerade bra (=inga stenskott på 2 år) och syndes inte om man inte stod nära och tittade efter den.

//Örjan C
Ji
84
Jidde
120d -06
Ok, tack för infon. Det låter logiskt och bra att beställa med sådant.
Fast den här gången gör jag nog inte det, ska hämta min bil i slutet av denna vecka/måndag nästa vecka.

Nästa bil ska jag nog fundera skarpt på att ha sådant.
or
725
oreo
323i -85
Det är riktigt vanligt i USA och England, men där mest för att det är lättare att skrubba bort insekter (=kan använda mer våld utan att skada lacken). Jag tycker att det är ännu mer logiskt att ha det här med allt vårt smågrus på vägarna...

//Örjan C
Visa användare
86
MKZ3
Z4 3,5IS 2014
118d -14
X1 25e 2023
Jag har satt sådan folie på Z3:a(spoilern) Det verkar funka bra.
Folie finns att köpa från 3M "Scotchguard" tror jag den heter.

MK
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.