|
|
|
|---|---|
|
nån som har erfarenhet av m3 3,0 som ryker blått på varv när man pressat den länge typ ban körning, kör man lugnt ett tag så försvinner de www.spjuvern.com 9,89 227kmt 402m 1,43 60ft Bmw E30 2,7 Turbon (Såld) | |
|
Låter som en ventil tätning, gummit kan vara skadat. Så vid höga varv samlas mer olja i toppen och rinner ner på ventilena. kolla stiften ett bör vara mer sotigt en dom andra. |
|
|
det är inte på höga varvtal om man varvar ur den ett par gånger typ mer normal sportig körning det kommer när man kört riktigt hårt ca 1 mil om det vore en ventiltätning borde den inte ryka mera jämt när man varva ur den? www.spjuvern.com 9,89 227kmt 402m 1,43 60ft Bmw E30 2,7 Turbon (Såld) |
|
|
Ryker det när du gasar eller när du släpper på gasen? Normalt brukar blårök vid gasuppsläpp (högre varv) betyda slitna ventiltätningar. På samma sätt brukar blårök vid gas betyda slitna kolvringar/foder. Vilken olja kör du med? Det skulle kunna vara så att du kör med en för tunn/dålig olja också. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
vid gas pådrag ryker de men ja har som sagt bara fått fram det två gånger och de är när man pressar den till gränsern länge ska åka en del ban event med den och vill ju gärna hitta nått fel olja är mobil1 10/40W oljan har gått 250mil ca www.spjuvern.com 9,89 227kmt 402m 1,43 60ft Bmw E30 2,7 Turbon (Såld) |
|
| Är oljan extremt varm när den ryker? vid gas pådrag brukar de vara kolvringarna som läcker lite men jag tror inte de är något du ska bekymra dig om överhuvudtaget. De verkar som de bara är när du prylar skiiten ur bilen riktigt mycket. | |
|
Det lär inte vara Mobil 1 om det är 10W40 i viskositet. 1:an är ett samlingsnamn för Mobil-oils syntetiska produkter (de har även några syntetiska produkter som inte har epitetet "1"). Jag skulle misstänka att det är delsyntetiska Mobil S, om det är 10W40.... I vilket fall tyder det på att du kanske skulle överväga en något tjockare olja vid så hård körning, t ex 5W50 eller 10W60. Att inte använda syntetolja i M-bilar ser jag som direkt dumt! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.