|
|
|
|---|---|
|
tjena.. som sagt...när jag slår på ECC'n så hörs det ett konstigt ljud från kompressorn klart o tydligt... när jag slår av ecc'n så är det som vanligt tyst o fint... sen när jag gasar(då ecc ä på)..då hörs det i samband med gasen (vinande) kan de va remmen? till själva ac kompressorn eller pumpen? instrumenten lyser och glappar inte.. bilen är en 328ia -97 0ver and out | |
|
låter som ett morrande ljud om ja ska beskriva ljudet..(vid start av ecc) sen vid gaspådrag så viner det i takt med gasen.. 0ver and out |
|
|
ingen som kan hjälpa min stakkars beemer??? =( 0ver and out |
|
|
kan du lokalisera ljudetmed huven öppen? och kommer det morrande ljudet isåfall ifrån AC-pumpen? isåfall låter det som om något lager kan vara på upphällningen. Vinandet borde vara remmen som slirar något om pumpen är trög? |
|
|
det har nått att göra med det du säger powerpak... =) smart smart..hehe tackar....ja ska kolla upp det.. 0ver and out |
|
|
Jag har samma typ av missljud i min bil, men jag hör inget speciellt då jag har huven öppen, det hörs mest då jag sitter i bilen. Men ljudet försvinner i alla fall då jag slår av ac:n, Mest låter det vid ca 1500 - 1700 rpm |
|
|
nån som vet va det kan kosta att byta "lager" och remmen och sen sedan fylla på 0ver and out |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.