|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej Bimmers! Trots att jag nästan alls inte nämnt ordet BMW på mina fikaraster så köpte kompisarna nedanstående bok - en riktig tegelsten - manl av litet avslutande högtidsstunder på mitt arbete ... kanske syns det på minen att man kör BMW ... vad vet jag? I vilket fall ... boken heter "The complete book of BMW - every model since 1950" och är skriven av Tony Lewin och som jag förstått det så är den "sanktionerad" av BMW i Munchen. Efter kaffet på den högtidliga lunchen bläddrade jag givetvis snabbt upp "mina bilar" ... och där står bl a att läsa att min M535:a har 180 hkr och skall göra 215 ... vafalls? Läser så att en min V12:a skulle kosta 98000 DM och en sunkig 740 skulle kosta 100 000 DM ... vafalls? En 745/E23 har en uppgiven förbrukning på 1,95 ?? och för min 12:a sås tår det 1,32 ... vilket ju kan vara OK och för M535:an står det 1,5 ??? Är det mätt upp å ner för les alpes eller vad är det fråga om? Korrekturfel? Ville givetvis inte kommentera dessa siffror men är denne man seriös och har han nått "ord om sig" i BMW- kretsar egentligen?? Boken som sådan är dock väldigt fin och har nog kostat arbetskamraterna en rejäl insamling. Kommentarer? MVH /// Paap R |
|
Paap Reeder: Om man ska tro på siffror från Autopowers egna hemsida stämmer talen väldigt dåligt Länk Länk |
|
Scheckheft |
Hej Paap: läste boken ut boken för någon dag sedan och även jag hittade en del märkliga siffror och påståenden (E38 framför allt). För mig var boken lite av en besvikelse; E38 modellen avhandlas väldigt kort och summarisk likaså E31 och E9 modellen. Boken har dock ett rikt bildmaterial, ibland blir det dock lite galet: man prisar E38 för dess rikliga utrustning och så visas interiörbilder av en L7 som knappast är representativ för flertalet E38. Störst behållning hade jag av produktionssiffrorna som jag nu ska jämföra med mina egna. I övrigt föredrar jag nog mängden av entusiastsidor på Internet för att hitta info om en specifik BMW modell. Mvh Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.