|
|
|
|---|---|
|
En bekant har problem med sin 525 -93. Så här förklarade han för mig. *Avgasvärden tokhöga och går inte genom bes. *Han kan ligga och köra säg 110 på motorvägen och bilen kan då tappar all kraft, tryckar man hårdare på gasen händer absolut inget. Efter ett par sekunder så gör den ett ryck å sedan skjuter det på som vanligt. *Bilen är extremt svårstartad. Kör man långa intervaller med starten så går den inte igång, men kör man korta intervaller på typ 1-2 sekunder ett x-antal gånger så startar den till slut. Bilen är ordentligt servad och det sitter nu en ny LM och lambdasond. Nästa vecka ska den eventuellt kopplas upp mot dator å kollas. Någon som har vart med om nått liknande eller anar vad det kan vara för fel? //Ticco www.ticco.com | |
|
Hej usch det låter som om inannmätet i kattarna kollapsat tätar till ibland så den stryps .. behöver ju inte vara så men det kan ju vara värt att kolla dem.. |
|
|
Men skulle kattarna göra så att bilen är svårstartad precis varje gång och måste startas på det lilla speciella sättet? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Tänkte mer på kraftlösheten du skrev om och att det var väldigt höga avgasvärden.....och ja den kan bli omöjlig att starta om kattarna tätar till och när ni gör dessa korta start försöken hinner den inte täta till.. men kolla när kört ett tag och den ordentligt varm hur avgastrycket eller om ni kör och den tappar kraft stanna till så snabbt som möjligt se om bilen bara dör av eller vad som händer Kolla även soppafiltret för om motorn får för snålt magert med soppa kan det också ge fel värden kolla även denna vet ej hur man länkar in den så jag skriver in adressen där kan du läsa om lamdasond och alla värden vad dom står för www.sunmaskin.se/avgasskola/avgasskola.htm |
|
|
Jag känner igen det du beskriver när bilen tvekar vid gaspådrag. Men i mitt fall handlade det bara om tjuvluft!!! Efter att bytt x2 bälgar fick jag tillbaka responsen. Däremot vet jag inte hur avgasvärden reagerar på tjuvluft innan motor då jag inte behöver bry mig om dessa värden vid besiktning! Hoppas det löser sig för er... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.