|
|
|
|---|---|
|
Det är dags att byta bromsbackar bak och jag undrar vilken märke av backar ska man satsa på, vill gärna ha lite mer bett i bromsarna än original. Varningslampan för bromsbackar lyser nu, jag undrar kommer den att släckas automatiskt när jag byter till nya? | |
|
man byter even Slitagevarnare det är den som talar om att det är dags att byta bromsbackar ca 150:- En gång BMW alltid BMW |
|
| Vad e de för bil? De finns väl ingen bil med slitage varnare för bromsbackar(trumbroms)? Du menar säkert klotsarna bak. Så vida du inte använder bilen som en tokstolle så köp original. Räcker mer än väl plus att bak inte har så stor inverkan på bromsresultatet såvida de är en standard BMW. | |
|
sant mrhenke menade slitagevarnare till backarna som gav signalen. Håller med att standard räcker gått o väl Och amko kul om du skrev va du äger för bmw eller åtminstone karossen i fall du vill få bättre hjälp En gång BMW alltid BMW |
|
|
Det han anmärkte på är att det inte heter bromsbackar, utan bromsbelägg när det är skivbromsar. amko: Som nämts är det bra om du talat om vad det är för bil, olika belägg funkar olika på olika bilar. Sedan är det bra om du skriver var/när de skall bita bättre. Gata, bus, bana etc. Hårdare sport/race belägg biter sämre på gata men bättre på bana, och tvärs om. |
|
|
Oj sorry bil: M3 –96 Jag tror jag satsar på original belägg eftersom jag ska bara byta bak. Det är väl en slitagevarnare per broms, var sitter dom? |
|
|
Det är bara en slitagevarnare. Det får du veta när du köper beläggen fråga personalen En gång BMW alltid BMW |
|
| Du har bara på en sida och på den ena klossen. | |
|
Någon som har en guide till byte av backar bak!? (behöver inte vara till bmw) Puss! |
|
| Slitagevarnaren sitter i det ena belägget, på höger sida har jag för mig. Du ser det rätt lätt när du väl ser oket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.