|
|
|
|---|---|
|
Tja. Jag har under en tid haft problem med en massa missljud kring dörrarna. Läste ett inlägg i forumet om att man kunde byta alt. tejpa dörrnäsan. Jag var in på bmw idag och införskaffade nya dörrnäsor till båda framdörrarna där jag upplevde att oljuden kom ifrån. Dock hade dom bara en dörrnäsa hemma så jag beställde en till. Sagt och gjort. Jag bytte och monterade den på förarens dörr. Körde sedan en sväng och märkte en tydlig skillnad. Inte alls lika mycket oljud som förr. Men... Vilket helskotta å byta ut dörrnäsan. Jag skruvade loss den gamla dörrnäsan. men plattan inne i b-stolpen var ju ett helvete å få på plats. Det lät även som om nånting lossnade inne i b-stolpen när jag lossade den sista skruven. Jag fick använda tejp för att fixera plåten. Det gick till slut men det tog säkert 40 minuter att byta EN dörrnäsa. Vet nån av er om det är så att plåten är lös inne i b-stolpen. eller om typ nått clips har lossnat "det ljud jag hörde" I dörrnäsan sitter även en kontakt. Är det till larmet eller till Informationsdisplayen För er som undrar vad jag betalade för en dörrnäsa så betalade jag 210kr/st. på Englunds i Luleå "Det blev skillnad" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.