AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.805

Fin BMW M8 Någon som vet något om den här i forumet

Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Har kikat runt lite efter en BMW 850 M8 dom växer inte på träd precise. Någon som vet något om denna Fina M8
Länk
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Årsmodell 1992-09 ej 93
92-09 ÄR årsmodell -93.

Vet inget om bilen ifråga, men har hört EXTREMT gott om firman som säljer.
He
347
Hellboy
440i GC -18
Finns bara en BMW M8 och den är nog inte till salu. Pröva sök efter BMW 850CSi så får du nog lite mer träffar. ;-)

Känns fint att jag gav mer än 70.000kr mindre för min 13.000mils CSi än den i annonsen. Det gäller att slå till i rätt säsong...

Mvh,
Hellboy
Länk
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Hellboy vad menar du med att det bara finns en M8?
Så alla 850 CSI är inga M8 eller?
Nu får du förklara dig lite närmare.
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Mera bilder på den klicka på bilen.
Länk
pl
109
plextor
850ia -91
335i E92 -07 V4
CSI är ingen M8, även fast många vill tro detta. Vissa CSI står ju även som M8 i bilregistret av någon besynerlig anledning.
M8 finns ju dok, men enndast 1st exemplar i världen. Denna står väl inlåst hos BMW, M8 var en prototyp som aldrig kom att bli godkänd för gatan.
I M8 satt det en motor med beteckningen S70/1 på 550hk, samma motor som senare kom att användas i Mclaren F1 (dok med mer effekt). Utvändigt skilljer den sig från vanliga E31 med, inga popuplyckto och luftintag på bakskärmarna.
M8an står med radioaktivt avfall för att ingen någonsin ska få se eller undersöka den, bilen är extremt nedgången och har stått orörd sedan utvecklingen lades ned. Ingen vet varför BMW är så hemlighetsfulla kring bilen.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
He
347
Hellboy
440i GC -18
Som Plextor säger så reserverades den officiella beteckningen "M8" för en prototyp som aldrig gick till produktion. S70 motor även där fast 6.0L(?) och 48 ventiler. Med kevlardörrar, plastrutor och AWD skulle det bli en Ferrari-killer. Har de inte förstört den så står den fortfarande inlåst hos BMW. Du kan läsa mer här:
Länk
Länk
Länk

CSi kommer dock från "M-fabriken" så det är en M-bil. Den officiella beteckningen är "BMW M850 CSi", precis som "BMW M635CSi"

Mvh,
Hellboy
Länk
He
347
Hellboy
440i GC -18
The M8-Prototype is perhaps the best-kept secret of BMW. Absolutely no one must see it or can get information, by order from the general manager himself. Questions from motorsport magazines remain unanswered as well. The car is locked away in the so-called Giftschrank, which could be translated as 'poison-storage'. According to BMW it is hidden behind lots of boxes anyway and will be destroyed in the near future as the 8 series doesn't exist any more and neither a successor.

The Prototype has never been road safe (even the headlights were missing as you can see in the picture) and was only loosely patched together, which is the reason why it is not presented in their museum. It's not even good for that ...says BMW.

Mvh,
Hellboy
Länk
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
ja ja det var synd med M8.Man ville inte trampa dom andra sportbilstillverkare på tårna antar jag så som Ferrari och Lamborghini.
Verkade som att man valde att stoppa in Mortorn i McLaren F1..
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Det är kul att äntligen efter sådär drygt 10 år att myterna om E31:ans Csi smeknamn M8 klaras upp!
Detsamma gäller om den drygt 20 år gamla historien om att M635Csi är en ordinär 635:a med kjolpaket från M-tech, eller att folk äntligen lärt sig att E30 320is (italienska M3:an) faktiskt också är en riktig M bil.
Men med tanke på alla modeller som BMW producerat och med dess olika konceptbilar som inte blev serietillverkade är det ju inte så konstigt!
Tog mig ca 15 år innan jag förstod skilnaden på 635 och M635!

MVH Patrik
Scheckheft
Hej
Prototypen M8 stod till för några veckor sedan hos M-Gmbh i Garching. Det går många rykten om bilen, t ex att ingen får se den eller att den inte existerar längre. Men detta är bara just rykten. Ni som är kunniga på tyska kan läsa mer om M8 på dessa forum:
Länk
Länk
Detta lite OT. Om bilen som frågas om vet jag inget mer att den verkar vara i ett fint skick. Men 240 tkr är en hel del pengar.

Mvh
Scheckheft
m-forum.de, Var ett riktigt slutet ställe, även efter registrering får jag inte ens kika på vad som skrivits innan en administratör tittat på min ansökan, varför? Det är visst den nya trenden, på sidan över E92 "på bmw.de" måste man knappa in ett BMW chassinummer samt ha Tysk e-mail för att få tillgång till full info, något som inte var några problem att knäcka=)

Mvh Stephan
Bilen överst i diskussionen är extremt fin kosmetiskt, är den lika fin maskinellt är den Sveriges finaste. Var på Knutstorp förra sommaren :)
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Länk Här en till bild på den mystiska M8 prototypen.
Scheckheft
Hej
Bättre bild här:
Länk

Mvh
Scheckheft
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.